Logo Gigantti
Vertaa tuotteita Lisää maksimissaan kolme tuotetta vertailuun
Tietoa Gigantista

TIETOA GIGANTISTA

Gigantti on Suomen johtava kodinkoneiden ja -elektroniikan jälleenmyyjä. Tarjoamme kaikissa jakelukanavissa laajan valikoiman tunnettuja merkkituotteita edulliseen hintaan. Olemme kodinkoneiden ja -elektroniikan ja niihin liittyvien tuotteiden ja palveluiden suurin jälleenmyyjä Suomessa.

Aloitimme toimintamme Suomessa vuonna 1999, jolloin ensimmäinen myymälä avattiin Vantaan Tammistoon. Samassa paikassa sijaitsee nykyään myös Gigantin Suomen pääkonttori. Gigantissa työskentelee yli 1000 henkeä ja ketjuumme kuuluu 38 myymälää, verkkokauppa gigantti.fi, Helsingissä sijaitseva asiakaspalvelukeskuksemme sekä Gigantti Yritysmyyntipisteet. Kaikki kanavamme pelaavat yhteen, ja asiakkaana voit hyödyntää myyntikanaviemme yhteispeliä esimerkiksi Collect@Store -palvelun kautta noutamalla netistä tilatut tuotteet lähimmästä myymälästä. Tuotevalikoimaamme kuuluu kodinelektroniikan ja -koneiden lisäksi myös Epoq-keittiöt. Liikevaihtomme tilikaudella 2015/2016 oli 492 miljoonaa euroa.



Gigantti

Gigantti on osa Norjassa toimivaa, noin 10 000 henkeä työllistävää Elkjøp Nordic AS -konsernia, joka on Pohjoismaiden suurin kodinelektroniikan jälleenmyyntiin ja siihen liittyviin palveluihin keskittyvä konserni. Elkjøp Nordic AS puolestaan kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkajätin, Dixons Carphone plc:n, omistukseen. Pohjoismaiseen Elkjøp-konserniin kuuluvat Gigantin lisäksi Elkjøp ja Lefdal Norjassa, Elgiganten Ruotsissa, Elgiganten Tanskassa, Islannissa toimiva Elko sekä Fäärsaarilla toimiva Elding.





Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa -slogan on kulkenut Gigantin matkassa aivan alkuajoista asti ja siitä on kehittynyt yksi Suomen tunnetuimmista markkinointisloganeista. Eikä turhaan, sillä me teemme mitä lupaamme.

Gigantin liiketoiminnan ideana on tarjota jokaiselle ihmiselle kaikissa jakelukanavissa laaja valikoima tunnettuja merkkituotteita ja niihin liittyviä palveluita edulliseen hintaan. Ostamme myymämme tuotteet suurina erinä ja toimitamme ne suoraan myymälöihin ja asiakkaillemme kaikkialla Pohjoismaissa. Näin voimme pitää kulut alhaisina ja myydä laadukkaat tuotteet kilpailijoitamme edullisemmin.

Se on nyt vaan tyhmää maksaa liikaa

Kaikki toimintamme tähtää asiakkaan tarpeiden ja toiveiden täyttämiseen. Myymälässä asiakasta palvelee osaava henkilökuntamme, joka auttaa löytämään asiakkaan tarpeisiin sopivat tuotteet ja palvelut. Meidän tehtävämme on varmistaa, että asiakas saa Gigantista parhaan mahdollisen ratkaisun parhaaseen mahdolliseen hintaan. Haluamme, että Gigantissa asiointi on helppoa ja nopeaa ja varmistamme valikoimaamme kuuluvien tuotteiden saatavuuden. Autamme asiakasta myös oston jälkeen mahdollisissa ongelmatilanteissa.

Gigantti tarjoaa asiakkailleen markkinoiden parhaan vaihto- ja palautusoikeuden. Usein on vaikea tietää, vastaako tuote odotuksia, ellei sitä kokeile itse. Siksi tarjoamme tuotteillemme 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Tuotteen voi palauttaa, vaikka myyntipakkaus olisi avattu ja tuotetta olisi käytetty. Tuote tulee palauttaa ehjänä kaikkine tarvikkeineen, mutta tuotteen ei tarvitse olla alkuperäisessä myyntipakkauksessa. Palautusoikeus ei koske palveluita joiden toimitus on jo aloitettu tai sinetöityä, mutta avattua/rekisteröityä ohjelmistoa, peliä, liittymää, elokuvaa tai ääni- tai kuvatallennetta.

Yksi menestyksemme kulmakivistä on Ruotsin Jönköpingissä sijaitseva keskusvarastomme, josta toimitamme tuotteet myymälöihimme ja asiakkaillemme kaikkialla Pohjoismaissa. Kun tilaat tuotteen gigantti.fi:stä, lähetetään se sinulle suoraan Jönköpingistä. Varastollemme kulkee oma junarata ja osa keskusvarastosta on täysin automatisoitu, joten tuotteita voidaan lastata ja purkaa tehokkaasti. Keskusvarastomme toimittaa noin 1500 tilausta tunnissa ja siellä työskentelee ympäri vuoden vakituisesti lähes 300 henkeä kolmessa vuorossa. Myyntisesonkeina työntekijöitä on noin 550.

Toimitamme tuotteet myymälöihimme ja asiakkaillemme kaikkialle Pohjoismaihin Ruotsin Jönköpingissä sijaitsevalta keskusvarastoltamme.

Yksi menestyksemme kulmakivistä on Ruotsin Jönköpingissä sijaitseva keskusvarastomme, josta toimitamme tuotteet myymälöihimme ja asiakkaillemme kaikkialla Pohjoismaissa. Kun tilaat tuotteen gigantti.fi:stä, lähetetään se sinulle suoraan Jönköpingistä. Varastomme läpi kulkee oma junarata ja osa keskusvarastosta on täysin automatisoitu, joten tuotteita voidaan lastata ja purkaa tehokkaasti. Keskusvarastomme toimittaa noin 1500 tilausta tunnissa ja siellä työskentelee ympäri vuoden vakituisesti lähes 300 henkeä kolmessa vuorossa. Myyntisesonkeina työntekijöitä on noin 550.


Gigantti – me autamme sinua!

Asiakas on Gigantin tärkein henkilö ja asiakastyytyväisyyden parantaminen on Gigantin keskeinen strateginen tavoite. Me Gigantissa olemmekin asettaneet itsellemme kunnianhimoisen päämäärän: haluamme olla maailman parhaita asiakaspalvelijoita. Gigantissa asiakaspalvelu tarkoittaa asiakkaan odotusten lunastamista ja mieluiten niiden ylittämistä. Asiakastyytyväisyys ohjaa kaikkea toimintaamme. Selvitämme asiakkaan tarpeet ja tarjoamme oikeat tuotteet eli sen, mitä asiakkaamme oikeasti tarvitsevat. Autamme oikeiden laitteiden ja ratkaisujen löytämisen lisäksi myös niiden asennuksessa, lisätarvikkeiden valinnassa ja mahdollisissa ongelmatilanteissa.

Tavoitteemme saavuttaminen edellyttää paljon työtä. Myymämme tuotteet kehittyvät jatkuvasti ja osataksemme tarjota parasta mahdollista asiakaspalvelua on meidän tunnettava tuotteemme ja niiden ominaisuudet tarkasti. Siksi jokainen giganttilainen osallistuu säännöllisesti koulutuksiin, joissa keskitytään asiakaspalvelun lisäksi tuotetuntemuksen kehittämiseen.


Gigantti

Mittaamme onnistumistamme asiakaspalvelussa ja yrityksemme mainetta tarkasti. Seuraamme ja hyödynnämme tuloksia toimintamme kehittämisessä. Yksi esimerkki asiakastyytyväisyyden mittaamisesta on myymälöidemme ulko-ovien läheisyyteen sijoitetut Happy or Not -laitteet, joilla asiakas voi lähtiessään kertoa mielipiteensä saamastaan asiakaspalvelusta painamalla yhtä laitteen neljästä hymiöstä. Happy or Not -laitteiden avulla seuraamme asiakastyytyväisyyttä kuukauden, viikon, päivän ja jopa tunnin tarkkuudella.

Tavoitteemme saavuttaminen edellyttää paljon työtä. Myymämme tuotteet kehittyvät jatkuvasti ja osataksemme tarjota parasta mahdollista asiakaspalvelua on meidän tunnettava tuotteemme ja niiden ominaisuudet tarkasti. Siksi jokainen giganttilainen osallistuu säännöllisesti koulutuksiin, joissa keskitytään asiakaspalvelun lisäksi tuotetuntemuksen kehittämiseen.


Tervetuloa voittajatiimiin!

Avasimme ensimmäisen Gigantin ovet vuonna 1999 suurella innolla noin sadan giganttilaisen voimin. Intomme ei ole vuosien varrella kadonnut minnekään, vaikka olemme kasvaneet yli 1 000 henkeä työllistäväksi, Suomen suurimmaksi kodinkoneiden ja -elektroniikan jälleenmyyjäksi.

Teemme ahkerasti töitä, mutta pidämme samalla myös hauskaa. Olemme pitäneet kiinni alkuperäisestä, rennosta ilmapiiristä, jossa on hyvä tehdä töitä. Haluamme, että työntekijämme kokevat työnsä antoisaksi, ja kehittyvät ja viihtyvät töissä. Gigantin menestys perustuukin vahvaan työkulttuuriin, ja arvojamme ovat tuloshakuisuus, täsmällisyys, tehokkuus, ahkeruus, kohteliaisuus, avuliaisuus ja rehellisyys.

Työntekijöidemme keski-ikä on noin 30 vuotta ja meillä on töissä monenlaisia ihmisiä aina opiskelijoista eläkeikäisiin. Panostamme kaikkien työntekijöidemme ammattitaitoon ja jokainen giganttilainen aina osa-aikaisesta myyjästä myyntijohtajaan osallistuu säännöllisesti koulutustapahtumiimme.

Uusi giganttilainen aloittaa työhön perehtymisen seuraten pohjoismaista koulutusohjelmaa. Koulutus jatkuu koko työuran ajan ja sen ydinalueita ovat asiakaspalvelu ja myyntityö. Lisäksi työntekijämme kehittävät tuotetuntemustaan lukuisissa tuotekoulutuksissa, joita järjestetään niin omalla työpaikalla kuin yhteispohjoismaisina koulutuksinakin. Kaikki pohjoismaiset ketjut yhteenlaskettuna koulutuspäiviä kertyy vuodessa kymmeniä tuhansia!

Meillä urapolkujen kirjo on monipuolinen ja työskentely Gigantin myymälöissä luo hyvän pohjan kaikissa konsernin tehtävissä työskentelyyn. Voit työskennellä myymälöissämme myyjänä, kassalla tai asiakaspalvelupisteillä. Osastopäällikkönä vastuullasi on esimiestyö sekä osastosi myynti ja muut toiminnot. Pääkonttorillamme Vantaalla työskentelevät myynnin ja markkinoinnin, logistiikan, IT:n sekä talous- ja henkilöstöhallinnon tehtävistä vastaavat tiimit.

Se nyt vaan on tyhmää olla hakematta Giganttiin töihin! Palkkaamme vuosittain kymmeniä uusia työntekijöitä. Rekrytoinneissa kiinnitämme huomiota aktiivisuuteen ja haluun oppia. Kyse ei ole siitä, kuinka hyvä olet. Kyse on siitä, kuinka hyväksi haluat tulla!

Tutustu avoimiin työpaikkoihimme täällä.

Työntekijöidemme keski-ikä on noin 30 vuotta ja meillä on töissä monenlaisia ihmisiä aina opiskelijoista eläkeikäisiin. Panostamme kaikkien työntekijöidemme ammattitaitoon ja jokainen giganttilainen aina osa-aikaisesta myyjästä myyntijohtajaan osallistuu säännöllisesti koulutustapahtumiimme. Uusi giganttilainen aloittaa työhön perehtymisen seuraten pohjoismaista koulutusohjelmaa. Koulutus jatkuu koko työuran ajan ja sen ydinalueita ovat asiakaspalvelu ja myyntityö. Lisäksi työntekijämme kehittävät tuotetuntemustaan lukuisissa tuotekoulutuksissa, joita järjestetään niin omalla työpaikalla kuin yhteispohjoismaisina koulutuksinakin. Kaikki pohjoismaiset ketjut yhteenlaskettuna koulutuspäiviä kertyy vuodessa kymmeniä tuhansia!

Panostamme henkilöstömme hyvinvointiin ja työympäristön kehittämiseen. Seuraamme työtyytyväisyyttä vuosittain työntekijäkyselyillä. Tavoitteenamme on jatkuvasti parantaa keskinäistä yhteistyötä ja esimiesten osaamista. Kannustamme työnkiertoon osastojen ja toimipaikkojen välillä ja rohkaisemme opiskeluun työn ohessa. Haluamme luoda työolosuhteet, jotka mahdollistavat työn, perheen ja vapaa-ajan yhteensovittamisen. Tavoitteenamme on olla monimuotoinen työpaikka, jossa kaikkia työntekijöitä kohdellaan reilusti ja tasa-arvoisesti.

Meillä urapolkujen kirjo on monipuolinen ja työskentely Gigantin myymälöissä luo hyvän pohjan kaikissa konsernin tehtävissä työskentelyyn. Voit työskennellä myymälöissämme myyjänä, kassalla tai asiakaspalvelupisteillä. Osastopäällikkönä vastuullasi on esimiestyö sekä osastosi myynti ja muut toiminnot. Pääkonttorillamme Vantaalla työskentelevät myynnin ja markkinoinnin, logistiikan, IT:n sekä talous- ja henkilöstöhallinnon tehtävistä vastaavat tiimit.

Meillä urapolkujen kirjo on monipuolinen ja työskentely Gigantin myymälöissä luo hyvän pohjan kaikissa konsernin tehtävissä työskentelyyn. Voit työskennellä myymälöissämme myyjänä, kassalla tai asiakaspalvelupisteillä. Osastopäällikkönä vastuullasi on esimiestyö sekä osastosi myynti ja muut toiminnot. Pääkonttorillamme Vantaalla työskentelevät myynnin ja markkinoinnin, logistiikan, IT:n sekä talous- ja henkilöstöhallinnon tehtävistä vastaavat tiimit.

Se nyt vaan on tyhmää olla hakematta Giganttiin töihin! Palkkaamme vuosittain kymmeniä uusia työntekijöitä. Rekrytoinneissa kiinnitämme huomiota aktiivisuuteen ja haluun oppia. Kyse ei ole siitä, kuinka hyvä olet. Kyse on siitä, kuinka hyväksi haluat tulla!

Se nyt vaan on tyhmää olla hakematta Giganttiin töihin! Palkkaamme vuosittain kymmeniä uusia työntekijöitä. Rekrytoinneissa kiinnitämme huomiota aktiivisuuteen ja haluun oppia. Kyse ei ole siitä, kuinka hyvä olet. Kyse on siitä, kuinka hyväksi haluat tulla!

Tutustu avoimiin työpaikkoihimme täällä.


Ympäristö

Suomen suurimpana kodinkoneiden ja -elektroniikan jälleenmyyjänä ja osana Pohjoismaiden suurinta elektroniikkaketjua huomioimme kaikessa toiminnassamme taloudellisen ja sosiaalisen vastuun sekä ympäristövastuun.

Gigantti haluaa kantaa vastuunsa ympäristöstä. Olemmekin yksi Suomen suurimmista sähkö- ja elektroniikkaromun vastaanottajista. Päämääränämme on auttaa asiakkaitamme tekemään ympäristöystävällisempiä ja energiatehokkaita valintoja heidän valitessaan, käyttäessään ja palauttaessaan myymiämme tuotteita. Käytetyt elektroniikkatuotteet voi jättää myymälöidemme kierrätyspisteisiin maksutta – riippumatta siitä mistä tuote on ostettu. Me Gigantissa varmistamme, että laite kierrätetään oikeaoppisesti ja mahdollisimman ympäristöystävällisesti. Voit lukea lisää kierrätyksestä täällä

Gigantti ja ympäristö

Jätteiden tehokkaan lajittelun ja kierrätyksen lisäksi kiinnitämme huomiota ympäristöystävällisyyteen kaikissa yksiköissämme muun muassa kuljetusten optimoinnilla, myymälöiden energiatehokkuuden parantamisella sekä vähentämällä henkilökuntamme työhön liittyvää matkustamista. Lisäksi tarjoamme pääkaupunkiseudun myymälöissämme pikakuljetuksiin ympäristöystävällisen toimitustavan, jolloin tuotteet toimitetaan asiakkaille paketti- ja kuorma-autoilla, jotka käyttävät polttoaineenaan kotimaista jätteistä tehtyä biokaasua.


Ota yhteyttä

Artikkeli päivitettiin viimeksi: 10.08.2016 11:09:35

Tuotekategoria

Tuote

Merkki

Uutisia, vinkkejä ja ohjeita

Myymälä