Skip to content Skip to navigation menu

 

 

Miksi yrityskuulokkeet?

 

 

Työskentelettekö konttorissa? Asiakaspalvelussa? Rakennuksilla? Onko työnne liikkuvaa? Entä etätyötä?


Työtehtäviä on on monenlaisia ja niidenkin sisällä työntekotavat voivat erota suuresti. Jotta työhyvinvointia, tuottavuutta ja asiakastyytyväisyyttä pystyttäisiin parantamaan, suunnitellaan työelämän eri osa-alueille erilaisia yrityskuulokkeita. Niillä on kuitenkin lähtökohtaisesti muutama yhteinen ydinpiirre, jotka erottavat ne kuluttajakäyttöön suunnitelluista kuulokkeista.

 

 


 

 

 

1. Mikrofoni

Yrityskuulokkeet eroavat pääsääntöisesti kuluttajakuulokkeista mikrofonin laadussa. Työelämässä paitsi laadukas ääni kuulokkeiden käyttäjän omaan korvaan myös laadukas ääni käyttäjältä puhelun muille osapuolille on avainasemassa. Kehittynyt mikrofoni takaa selkeän viestinkulun asiakkaan tai yhteistyökumppanin korvaan. Tämä parantaa asiakastyytyväisyyttä ja antaa kuulokkeiden käyttäjästä sekä hänen edustamastaan organisaatiosta ammattimaisen kuvan. Parhaimmillaan mikrofoni, joka suodattaa taustamelun tehokkaasti, estää asikastietojen ja yrityssalaisuuksien kuulumisen ulkopuolisten korviin.

 

2. Skype-yhteensopiva

Työelämässä käytämme paljon ns. UC (Unified Communications)-ratkaisuja, joita yksityiselämässä emme tarvitse. UC-ratkaisuja ovat mm. Skype for Business, Teams ja Cisco Webex. Toimistokäyttöön suunnitelluissa kuulokkeissa näiden ohjelmien vaatimukset on otettu huomioon. Tämän tunnistaa mm. Skype for Business-sertifikaatista. Sertifikaatista tiedät kuulokkeiden olevan helposti yhdistettävissä Skypeen sekä sen parhaasta mahdollisesta toimivuudesta Skypen kanssa.

 

3. Hallittavuus

Kuulokkeet, kuten tietokoneet tai mobiililaitteet, on hyvä päivittää aika ajoin. Niihin tehdään vakaan toimivuuden varmistamiseksi päivityksiä, jotta ne vastaavat esim. Microsoftin omiin laitteisiinsa ja ohjelmiinsa tekemiä päivityksiä. Yrityskuulokkeissa on mahdollisuus ottaa hallintaan etänä, tarkoittaen päivitysten jakamista keskitetysti. Samalla voidaan kuulokkeiden asetuksia muuttaa halutusti, mm. Muuttamalla maksimiäänenvoimakkuutta tai bluetooth-yhteyden tehoa. Jabran yrityskuulokkeita voi hallita maksuttoman Jabra Xpress 2.0-ohjelman avulla.

 


 

Millainen kuuloke sitten olisi sopivin mihinkin käyttötarkoitukseen?

 

 

Tehtäväkeskeiset käyttäjät: Erityyppiset toimistotyöntekijät, etätyöntekijät, matkatyöntekijät

Tehtäväkeskeiset käyttäjät työskentelevät tyypillisimmin avokonttorissa tai perinteisessä konttorissa. He voivat myös tehdä etätöitä, tai työnluonteensa vuoksi matkustavat paljon. Liikkuva työskentely tarkoittaa työtehtävien hoitoa mm. Hotelleissa, kahviloissa ja lentokentillä. Tehtäväkeskeisille käyttäjille helppo, luotettava ja laadukas puhelin- ja Skype-yhteys ovat tärkeitä, mutta usein kuulokkeet auttavat keskittymisessä myös puheluiden ulkopuolella. Parhaiten tämä tapahtuu yhdistemällä oma lempimusiikki sekä aktiivivastamelu (ANC). Kuitenkin myös jo aktiivivastameluttomat kuulokkeet suodattavat häiritsevää taustahälinää passiivisesti, eli tukkimalla korvaa ulkopuoliselta melulta.

 

Puhelukeskeiset käyttäjät: Asiakaspalvelu, tukipalvelut, puhelinmyynti, pankki- ja vakuutusalan virkailijat

Puhelukeskeiset käyttäjät viettävät suurimman osan, tai jopa koko työpäivän puhelimessa. Tällaisille käyttäjille kuulokkeiden keveys ja mukavuus ovat siksi korostuneessa asemassa. Lisäksi mikrofonin laatu, ja erityisesti sen kyky poissulkea ympäröivä taustahälyä, on tärkeä tekijä asiakastyytyväisyyden maksimoimisessa, viestinnän selkeyden varmistamiseksi ja asiakastietojen turvaamiseksi.

 

Fyysisemmän tarpeen käyttäjät: Ammattiautoilijat, rakennusmiehet, varastotyöntekijät

Myös monet pääasisassa konttorien ulkopuolella työskentelivistä työntekijöistä hyötyvät kuulokkeista. Työmailla, autoillessa, varastoissa ne vaupauttavat molemmat kädet työntekoon ja parantavat täten paitsi ergonomiaa, myös työturvallisuutta. Erityisesti meluisemmissa työoloissa mikrofonin tärkeys korostuu. Parhaimmillaan hyvä mikrofoni voi poistaa kovankin melun häiritsemästä vastaanottajaa

 


 

Katso kaikki Jabra yrityskuulokkeet ja tarvikkeet tästä. Voit myös soittaa yritysmyyntipalveluumme 020 500 5 500 tai lähettää sähköpostia yritysmyyntipalvelu@gigantti.fi niin etsimme juuri oikeat kuulokkeet tarpeisiisi.