Ohita

Kunnianhimoinen strategia ja konkreettiset toimenpiteet

Kestävä kehitys on keskeinen osa Gigantin yleistä liiketoimintastrategiaa, jonka parissa työskentelemme päivittäin siirtyessämme kohti kiertotaloutta. Tavoitteenamme on, että vuoteen 2028 mennessä 10 % liikevaihdostamme tulee käytettyjen tuotteiden myynnistä ja tuotteiden elinikää pidentävistä kiertopalveluista. Suomen vauhdilla etenevällä digitalisaatiolla on myös hintansa, sillä sähkö- ja elektroniikkaromusta on tulossa nopeasti kasvava ympäristöongelma.

Alan markkinajohtajana meillä on suuri vastuu, jonka otamme suurella vakavuudella. Haluamme mm. tarjota asiakkaillemme helpomman tavan huollattaa laitteensa. Huollamme vuosittain noin 60 000 tuotetta, ja keräämme noin 8500 tonnia sähkö- ja elektroniikkaromia kierrätyspisteissämme. Samalla tarjoamme miljoonia varaosia verkossa. Vaikka olemmekin selvästi osa suurta ongelmaa, haluamme myös olla osa ratkaisua.

Kierrätyksen neljä tärkeää elementtiä englanniksi; Reduce, Repair, Recycle ja Reuse
Kuva Niko Sandströmistä, Gigantin toimitusjohtajasta

"Vastuullisuus tarkoittaa meille Gigantissa konkreettisia tekoja, mutta myös kulttuurista kasvua. Haluamme saavuttaa Suomen tyytyväisimmät kodinelektroniikka-asiakkaat ja kaupan alan parhaan työntekijäkokemuksen. Se tarkoittaa ekologisesti kestävämpien ratkaisujen tarjoamista, ihmisten auttamista digiarjessa ja vastuullisen työyhteisön vahvistamista. Se on myös puolueettoman tutkimuksen ja sisäisen koulutuksen parantamista, jotta ymmärrämme, mitä asiakkaat meiltä toivovat, ja miten voimme itseämme kehittää."