a11y.skip.navigation
Tehdään arkeen paluusta helpompaa! Tutustu valikoimaan.
Asiakaspalvelu
Näytä hinnat:
Gigantti - yksityisasiakasGigantti - yritysasiakas
Etsi lähin myymälä

Suosituimmat tuoteryhmät - Gigantti

Kannettavat opiskeluunWindows-kannettavatIlmastointilaitteetTuulettimetPuhelimetTelevisiotKuulokkeetPelipöytäkoneetPyykinpesukoneetAstianpesukoneetPölynimuritPelikannettavat

Main Categories follow

  • Tietokoneet ja toimistotarvikkeet
    Tietokoneet ja toimistotarvikkeet
  • Puhelimet, tabletit ja älykellot
    Puhelimet, tabletit ja älykellot
  • TV, ääni ja älykoti
    TV, ääni ja älykoti
  • Gaming
    Gaming
  • Epoq-keittiö ja -kodinhoitohuone
    Epoq-keittiö ja -kodinhoitohuone
  • Kodinkoneet
    Kodinkoneet
  • Kodin pienkoneet
    Kodin pienkoneet
  • Terveys ja hyvinvointi
    Terveys ja hyvinvointi
  • Urheilu ja vapaa-aika
    Urheilu ja vapaa-aika
  • Palvelut ja lisävarusteet
    Palvelut ja lisävarusteet
  • Outlet
    Outlet
  • Vastuullisuus Gigantissa
    Vastuullisuus
  • Gigantti_logo-670x335-Finnish
    Tarjoukset ja kampanjat
  • Kaipaatko räätälöityjä ratkaisuja yrityksellesi
    Gigantti Yritysmyynti
  1. Brands
  2. Apple
  3. iPad
  4. Opas: Näin ratkaiset yleisimmät iPad-ongelmat
Ryhmä ihmisiä FaceTime-keskustelussa iPadin näytöllä

Näin ratkaiset yleisimmät iPad-ongelmat

Joskus iPad ei vain toimi kuten pitäisi, niin käyttäjäystävällinen kuin se onkin. Tässä pikaoppaamme, jonka avulla saat laitteen kuntoon.

Mies käyttää iPadia ruokapöydän ääressä

Näin ratkaiset yleisimmät iPad-ongelmat

Moni suosii iPadia kotisohvalla surffailussa tai elokuvien katselussa tien päällä. Yleensä laite toimii moitteettomasti, mutta joskus sekin voi aiheuttaa ongelmia.

”Tavallisimmin meille tulee kysymyksiä asiakkailta, jotka ovat unohtaneet pääsykoodinsa tai iCloud- tai App Store -käyttäjätunnuksensa, joiden iPad on lukittunut tai joilla on latausongelmia. Joillakin on vaikeuksia myös sovellusten lataamisessa ja sähköpostinsa käyttöönotossa”, kertoo Kenneth Forland Gigantin asiakastuesta.

Tässä artikkelissa hän neuvoo ratkaisut näihin ongelmiin.

”Tukipalvelumme ja myymälämme auttavat mielellään asiakkaita ongelmatilanteissa. Jos asiakas on ostanut tukipaketin, voimme myös määrittää vian luomalla etäyhteyden heidän laitteeseensa. Parasta tietysti on, jos osaa ratkaista ongelman itse”, hän toteaa.

iPad lukittu / Unohtunut pääsykoodi

Jos annat väärän pääsykoodin kuusi kertaa peräkkäin, iPad lukkiutuu. Synkronoi laitteesi hyvissä ajoin iCloudin tai iTunesin kanssa, sillä tällöin voit saada laitteen tiedot palautettua. Pääsykoodin poistaminen nimittäin poistaa kaikki tiedot laitteesta.

Jos olet synkronoinut iPadisi iTunesin kanssa, liitä laite synkronointiin käyttämääsi tietokoneeseen. Avaa iTunes ja odota, kunnes ohjelma synkronoi laitteesi ja ottaa varmuuskopion. Valitse sen jälkeen Palauta [laitteen nimi] ja sitten Palauta iTunes-varmuuskopiosta. Valitse sopivin varmuuskopio.

Jos olet synkronoinut iPadisi iCloudin kanssa, käytä selainta toisessa laitteessa ja siirry osoitteeseen icloud.com/find. Kirjaudu sisään Apple ID:lläsi ja napauta Kaikki laitteet. Valitse oikea iPad ja napauta Tyhjennä [laitteen nimi]. Nyt voit palauttaa laitteen varmuuskopiosta. Käynnistä iPad ja seuraa näytöllä olevia ohjeita, kunnes etenet Ohjelmat ja data -näyttöön. Napauta sitten Palauta iCloud-varmuuskopiosta, kirjaudu iCloudiin Apple ID:lläsi ja seuraa näytöllä olevia ohjeita.

Jos et ole synkronoinut iPadiasi, tietojasi ei valitettavasti ole mahdollista palauttaa. Voit kuitenkin saada uuden pääsykoodin. Liitä laitteesi tietokoneeseen ja avaa iTunes. Kun laite on liitettynä, pakota se käynnistymään uudelleen pitämällä nukkumis- ja Koti-painikkeita painettuina samanaikaisesti. Pidä painikkeita painettuina, kunnes palautustilanäyttö tulee näkyviin. Valitse Palauta.

Nainen istuu keltaisessa tuolissa iPad kädessään

iPad jumissa

Jos iPad ei vastaa kosketukseen, laitteen uudelleenkäynnistys on pakotettava. Pakotettu uudelleenkäynnistys ei poista tietojasi. Pidä nukkumispainiketta ja äänenvoimakkuuden vähennyspainiketta painettuina vähintään 10 sekuntia, kunnes Applen logo tulee näkyviin.

Jos iPadisi ei käynnisty tai se ei vastaa, kun kytket siihen virran, liitä laite virtalähteeseen ja anna sen latautua vähintään tunti.

Jos Ipadisi jumittuu, kun otat sen käyttöön, liitä se tietokoneeseen ja avaa iTunes. Pakota uudelleenkäynnistys edellä kuvatun mukaisesti, mutta pidä molempia painikkeita painettuina, kunnes palautustilanäyttö tulee näkyviin. Valitse Päivitä.

Miehen kädet, vihreä kynä ja iPad-laite

Unohtunut iCloud- tai App Store -käyttäjätunnus

Kirjaudu sisään iCloudiin ja App Storeen Apple ID:lläsi. Jos unohdit Apple ID:si, kokeile ensin sähköpostiosoitettasi. Jos se ei auta, siirry selaimessasi osoitteeseen appleid.apple.com ja napsauta Unohditko Apple ID:n tai salasanan?. Anna etunimesi, sukunimesi ja sähköpostiosoitteesi.

Jos unohdit salasanasi, avaa sama verkkosivusto. Anna Apple ID:si ja nollaa salasanasi jollakin kolmesta esitetystä tavasta.

Sovellusten lataaminen

Avaa App Store ladataksesi iPadiisi sovelluksia. Kirjaudu sisään tai luo Apple ID. Valitse haluamasi sovellus ja napauta sen hintaa tai sanaa Hanki näytön oikeassa laidassa. Napauta Osta. Jos sovellus on ilmainen, napauta Hanki ja sen jälkeen Asenna. Anna kysyttäessä salasanasi.

Mies työskentelee iPadilla

iPad ei lataudu

Jos iPadisi ei lataudu, tarkista onko latauskaapelissa tai USB-sovittimessa murtumia tai taipuneita piikkejä ja virtalähteen kotelossa värinmuutoksia. Älä koskaan käytä vioittuneita lisävarusteita.

Jos lisävarusteet vaikuttavat ehjiltä, poista mahdollinen lika latausportista ja kokeile toista pistorasiaa.

Jos tämä ei auta, anna laitteen latautua puolen tunnin ajan. Jos laitteesi ei vieläkään lataudu, yritä ensin saada se toimimaan pakottamalla uudelleenkäynnistys (kuvattu yllä kohdassa iPad jumissa) ja lataa sitä sitten toiset puoli tuntia. Jos laitteesi ei vieläkään lataudu, tuo iPad, lataussovitin ja latauskaapeli Giganttiin tarkistettaviksi.

Hoitaja katsoo tuimana iPadin näyttöä

Sähköpostin käyttöönottaminen

Ota sähköpostisi käyttöön iPadilla siirtymällä Aloitusnäytöstä Asetuksiin. Valitse Sähköposti – Tilit – Lisää tili. Jos näet sähköpostin tarjoajasi, napauta sitä lisätäksesi sen automaattisesti. Nyt riittää, että syötät sähköpostiosoitteesi ja salasanasi.

Jos sähköpostin tarjoajasi puuttuu listasta, valitse valikoista Muu. Napauta Lisää sähköpostitili ja anna tietosi. Napauta Seuraava. Joskus käyttöönotto etenee automaattisesti. Ellei näin tapahdu, sinun on määritettävä tilin IMAP- tai POP-asetukset. Saat tarvittavat tiedot palveluntarjoajaltasi. Monet palveluntarjoajat ilmoittavat kyseiset tiedot verkkosivustollaan.

”Muiden tablettien ongelmat ovat usein samantyyppisiä. Niiden ratkaisutavoissa on kuitenkin eroa. Suosittelen etsimään ohjeita valmistajien verkkosivustoilta”, Kenneth Forland sanoo.

iPad

iPad on niin monipuolinen, että se selviytyy tehtävästä kuin tehtävästä! Se on digitaalinen muistikirja, verkkoluokkahuone, toimistosi liikkeellä ollessasi, valokuvastudio, pelikonsoli sekä henkilökohtainen elokuvateatteri. Ei ole väliä, valitsetko uuden iPadin, iPad Pron, iPad Airin tai iPad minin, iPad on hauska ja tehokas väline moneen asiaan.

iPad Air 2022

iPad Air 2022
iPad 9. sukupolvi

iPad 10,2"
iPad mini

iPad mini
iPad Pro

iPad Pro
iPad Air

iPad Air
Apple - iPad- Erilaisia iPad-malleja

Vertaile iPad-malleja
iPad Magic Keyboard -näppäimistöllä

iPad-lisävarusteet

Lue lisää aiheesta:

AppleiPadOppaatTabletitKäyttöoppaat
50 päivän palautusoikeus
50 päivän palautusoikeus
Varaa netistä, nouda myymälästä
Varaa netistä, nouda myymälästä
Toimitus ja asennuspalvelut
Toimitus ja asennuspalvelut
Sama hinta netissä ja myymälöissä
Sama hinta netissä ja myymälöissä
Tuki ja huolto
  • Asiakaspalvelu
  • Ota yhteyttä
  • Usein kysyttyä
  • Kaikkeen löytyy ratkaisu
  • Maksutavat
  • Myymälät
  • Näin aloitat yritysasiakkuuden
Tietoa Gigantista
  • Tietoa Gigantista
  • Gigantti tekee hyvää
  • Vastuullisuus
  • Ymparistölupaus
  • Gigantin arvot ja visio
  • Avoimet työpaikat
  • Evästeet
  • Väärinkäytösten ilmoituskäytännöt - Gigantti Oy Ab
Gigantti - yksityisasiakasGigantti - yritysasiakas

©2022 Gigantti Oy | yritysmyynti@gigantti.fi | Kaikki oikeudet pidätetään.

OstoehdotTuoteryhmätTuotemerkit