
Näin saat IT-tukea pienyrityksille
Kun pienyrityksessä ei ole IT-tukea, ongelmanratkaisijan tehtävä lankeaa aina tietylle työntekijälle, jonka puoleen kaikki ongelmissaan kääntyvät. Jos tuo ongelmanratkaisija olet sinä, sinusta on tullut IT-tuki vasten tahtoasi. Tässä artikkelissa kerromme, miten pääset eroon IT-tuen roolista ja pystyt käyttämään aikasi varsinaisen työsi tekemiseen.
Kun IT- ja teknologiatehtävät hoidetaan yrityksessä fiksusti, kaikki hyötyvät – myös ne, jotka jatkuvasti joutuvat vaivaamaan toisia ongelmillaan.
Tukitehtävät kannattaa jättää ammattilaisten hoidettaviksi. Mutta miten se onnistuu pienessä yrityksessä ilman, että kustannukset ja lisätyön määrä kasvavat liian suuriksi? Kun yritys on liian pieni perustamaan oman IT-osaston tai palkkaamaan kalliita konsultteja, vaihtoehtona on yksinkertainen ja kustannustehokas ratkaisu. Parasta siinä on, että se on saatavilla yrityksen lähellä sijaitsevasta myymälästä.

Räätälöityjä valmispalveluja
Gigantti on luonut oman palveluvalikoiman juuri pienille ja keskisuurille yrityksille. Kävimme läpi kaikki suuryrityksen teknologiatehtävät ja jaottelimme ne palvelutuotteisiin, joista yritys voi valita juuri tarvitsemansa. Emme siis tyydy vain myymään tietokoneita, vaan huolehdimme siitä, että niistä on yritykselle mahdollisimman paljon hyötyä ja että niiden käyttö on mahdollisimman ongelmatonta koko käyttöiän ajan. Yritysasiakkaille on tarjolla esimerkiksi laajennettu takuu.

IT-tuki
Aloitetaan ilmeisimmästä eli IT-tuesta. Tarjoamme siihen yksinkertaisen ratkaisun: Palvelun voi ostaa kuten fyysisen tuotteen. Vaihtoehtoisesti tuotteen mukana voi ostaa tukisopimuksen. Tällöin yrityksen työntekijöillä ovat käytettävissään tuotteen valmistajan asiantuntijoiden tukipalvelut.

Rahoitus
Jos vastaat yrityksen hankinnoista, tiedät, että kalliiden IT-laitteiden ostaminen voi heikentää yrityksen maksuvalmiutta. Eikä ostaminen välttämättä ole paras tapa hankkia halpoja ja pieniäkään laitteita. Jotkin IT-laitteet kannattaa hankkia leasingilla. Tällöin laitteen takaisinostoarvon tulee olla suuri.
Lue lisää Apple Financial Services -palvelusta.
Lue lisää B2B-maksuratkaisuista, johon myös sisältyy leasing

Pidennetty takuu ja korjauspalvelu
Vahinkoja sattuu – ja yleensä aina pahimmalla mahdollisella hetkellä. Sen tietää jokainen, joka on kaatanut kahvit näppäimistölle juuri ennen tärkeää deadlinea. Siksi jo tuotteen oston yhteydessä kannattaa varautua hankkimalla lisätakuita ja korjauspalvelu. Yrityksen kanssa voidaan tehdä sopimus takuun pidennyksestä ja korjauspalvelusta, jonka toimintamalli on selkeä ja ennustettava. Näin säästyy aikaa, rahaa ja ennen kaikkea hermoja.
Lue lisää AppleCare yrityksille -palvelusta
Tuotteiden asennus käyttövalmiiksi
Tietokoneet, tabletit ja puhelimet on asennettava ja niihin on tehtävä oikeat asetukset, ennen kuin ne voi ottaa käyttöön. Osa työntekijöistä pystyy tekemään tämän itse, mutta useimmat tarvitsevat asennuksessa apua, mikä voi viedä tuntikausia. Silloin on hyvä tietää, että kaikki yrityksen laitteet voidaan toimittaa käyttövalmiiksi asennettuina. Työntekijät voivat ottaa tietokoneensa paketista, käynnistää ja ryhtyä työhön. Kaikki asetukset ja ohjelmat ovat valmiina. Sama koskee puhelimia ja tabletteja.
Lue lisää Mobile Device Management -palvelusta/Apple Business Manager -palvelusta
Oma verkkokauppa
Vaikka yrityksellä olisikin selkeät rutiinit lähes kaikkeen, uusien laitteiden hankkiminen on usein hankala tehtävä. Eri työntekijöillä on erilaiset tarpeet. Osa saattaa haluta kalliimman puhelinmallin kuin yrityksen käytäntönä on. Miten yli menevä arvo vähennetään palkasta ja miten se vaikuttaa verotukseen? Tällaisten asioiden ei tarvitse merkitä lisätyötä hankinnoista vastaavalle. Ostaminen voidaan automatisoida, jolloin työntekijät valitsevat haluamansa tuotteet itse yritykselle luomastamme verkkokaupasta. Tämä palvelu sopii suurehkoille yrityksille, joissa työntekijöillä voi olla hyvinkin erilaiset tarpeet.
Yritysten pilvitallennusratkaisut
Pilvitallennusratkaisussa kaikki asiakirjat ovat helposti kaikkien työntekijöiden käytettävissä kaikilla laitteilla riippumatta siitä, onko työntekijä toimistolla, etätöissä, työmatkalla tai matkalla työpaikalle. Pilvipalvelu on turvallinen ja toimiva ratkaisu kaikenkokoisille yrityksille.
Pilvitallennus voidaan yhdistää myös Gigantin ohjelmistopalveluun. Tällöin Gigantti vastaa siitä, että kaikilla työntekijöillä on aina käytössään uusimmat ohjelmistoversiot.

Neuvontapalvelu
Neuvontapalvelumme menestyksen salaisuus on, että sen työntekijät osaavat yhdistää oikeat tuotteet oikeisiin palveluihin. Palvelut voi valita ja niitä voi yhdistellä vapaasti, jotta yritys saa juuri omia tarpeitaan vastaavan palveluvalikoiman. Käänny neuvontapalvelumme puoleen suunnitelman laatimiseksi. Tärkein tehtävämme on helpottaa pienten yritysten toimintaa mahdollisimman paljon.

Gigantti yrityksille
Tavoitteemme on tehdä yritysten laitteiden ja palveluiden hankinnasta helppoa ja nopeaa. Tarjoamme laitteet ja räätälöidyt ratkaisut saman katon alta.

Näin rekisteröidyt yritysasiakkaaksi
Luo ilmainen yritystili Giganttiin ja saat edut käyttöösi. Tällä sivulla kerromme, kuinka helposti ja nopeasti luot yritystilin ja rekisteröidyt asiakkaaksi.