Usein kysytyt kysymykset ja vastaukset
Tältä sivulta löydät meiltä usein kysytyt kysymykset ja vastaukset niihin. Jotta löytäisit etsimäsi mahdollisimman helposti, olemme jakaneet kysymykset eri luokkiin. Autamme mielellämme!
- Yleiset kysymykset ja ehdot
- Tilaus, hinta ja maksaminen
- Toimitus, nouto ja palautus
- Huolto, tuki ja tuoteturva
Yleiset kysymykset ja ehdot
Löydät aukioloaikamme joko painamalla "Etsi lähin myymälä " sivujemme oikeasta yläkulmasta tai painamalla tätä linkkiä ja etsimällä paikallisen myymäläsi.
Joskus oikean ostopäätöksen teko on hankalaa. Tästä syystä Gigantti haluaa tarjota asiakkailleen 50 päivän palautusoikeuden. Voit testata tuotetta kotonasi ja päättää onko se käyttöösi sopiva. Katso lisätiedot ja poikkeukset täältä.
Jos salasana unohtui, toimi seuraavasti:
- Valitse "Kirjaudu sisään" sivun oikeasta ylälaidasta ja klikkaa "Unohditko salasanasi"-linkkiä. Saat jatko-ohjeet sähköpostiisi.
- Mikäli kohtaat ongelmia uuden salasanan luomisessa, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Tuotteiden saatavuus päivittyy 15 minuutin välein, joten näet verkkokaupassamme reaaliaikaisen varastotilanteen. Joissain tapauksissa tuote voi loppua varastosta muutamassa minuutissa suuren kysynnän vuoksi, joten emme voi aina taata tuotteen todellista saatavuutta.
Gigantissa on keskitetty asiakaspalvelu, jossa voimme auttaa sinua suoraan kaikissa asioissa. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Yritysasiakkaita palvelee myymälöissä Pro Center -yritysosastot ja yritysmyyntivastaavat. Lisäksi alueelliset yhteyshenkilöt auttavat yritysasiakkaita suurissa hankinnoissa ja yhteistyösopimuksissa Gigantin kanssa.
Liittymällä Gigantti-klubiin, saat monipuolisten etujen lisäksi käyttöösi kätevän asiointiportaalin sivustollamme. Liity klubiin ja näet kirjautuneena Omilla sivuillasi tekemiesi tilausten tiedot, sekä myös kätevän toimitusten seurannan.
Yritysasiakkaat näkevät myös yrityksen tilausten tilaustiedot kirjautuneena. Oletko vielä luonut yrityksellesi tiliä? Katso tästä miten helppoa tilin luominen on. Kun olet yritystilin ylläpitäjä, näet kaikki yrityksesi tilausten tiedot kirjautuneena Omien sivujen "Tilaukset" -välilehdeltä. Kirjautuneena näet sekä netissä, että myymälässä tehtyjen tilausten tiedot ja saat käyttöösi myös toimitusten seurannan, sekä lukuisia muita etuja. Katso yritystilin edut täältä.
Tilaus, hinta ja maksaminen
Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi tilauksen yhteydessä. Kuitti tai lasku lähetetään sinulle samalla kun lähetämme tuotteesi varastoltamme.
Klubilaisena näet tilaustiedot Omilla sivuillasi välittömästi tehtyäsi tilauksen. Etkö ole vielä Gigantti-klubilainen? Lue lisää eduista täältä ja liity jäseneksi.
Yritysasiakkaat näkevät tilausten tiedot yritystilin Omilta sivuilta kirjautuneena "Tilaukset" -välilehdeltä. Avaa ilmainen yritystili tästä ja hyödynnä edut.
Laskun eräpäivän siirto on mahdollista ainoastaan tilanteissa, joissa tuotteen vastaanottaminen viivästyy jakeluteknisistä syistä. Lähetämme laskun ja tuotteen samanaikaisesti. Laskulla on 14 päivän maksuaika. Muissa tilanteissa laskun eräpäivää ei voi siirtää.
Yritysasiakkaat voivat olla yhteydessä yritysmyyntipalveluun laskun siirtämiseen koskevissa kysymyksissä.
Maksukorttiasi veloitetaan tuotteen tilaushetkellä.
Tilaukset käsitellään erittäin nopeasti, joten suosittelemme tekemään erillisen tilauksen mahdollisille muille tuotteille.
Voit soittaa meille ja hoidamme asian puolestasi. Huomioi: Jos olet tilannut tuotteen laskulla, emme voi muuttaa toimitusosoitetta jälkikäteen. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Toimitus, nouto ja palautus
Nettikaupan tilauksissa sinulla on mahdollisuus tarkastella tuotteen toimituskuluja "Ostoskori"-vaiheessa, jossa valittavanasi on useita toimitustapoja.
Toimitus- ja asennusehdot saat auki tästä. Verkosta tilatessa hyväksyt toimitus- ja asennusehdot, kun teet tilauksen loppuun. Myymälässä saat ehdot luettavaksi ennen maksua ja ehdot tulee allekirjoittaa ennen tilauksen maksua. Lähetämme ehdot vielä tilauksen jälkeen sähköpostiisi.
Voit peruttaa tilauksesi jos emme ole vielä lähettäneet sitä keskusvarastolta. Jos tilauksesi on pakattu ja lähetetty, emme valitettavasti voi peruuttaa sen lähettämistä. Jos olet tilannut jotain suurempaa, joka toimitettaisiin valitsemasi aikataulun mukaisesti, ole meihin yhteydessä vähintään kaksi arkipäivää ennen toimitusta jotta voimme vaihtaa toimituksesi ajankohdan käytettävissä olevien päivien ja aikojen perusteella uuteen.
Normaali toimitusaika on 2-4 arkipäivää. Jos olet tilannut tuotteen jota ei ole varastossa ostohetkellä, toimitamme sen heti kun olemme vastaanottaneet toimituksen keskusvarastollemme.
Suuremmille tuotteille (mm. isot kodinkoneet, suuret televisiot jne.) valitset itse toimituspäivän ja -ajan tilauksen yhteydessä. Nopeimmillaan toimitus voi onnistua jopa 2 arkipäivän sisään, riippuen tuotteesta, sijainnista ja toimitustavasta.
Klubilaisena voit kirjautua sisään verkkosivuillemme ja näet toimitusten seurannan avulla missä toimituksen vaiheessa tilauksesi etenee. Etkö vielä ole Gigantti-klubilainen? Lue lisää klubista täältä.
Yritysasiakkaana näet toimitusten seurannan kätevästi kirjautuneena Omilta sivuilta. Luo yritystili tästä.
Et voi noutaa tilaustasi varastolta, sillä lähetämme tuotteet keskusvarastoltamme Ruotsin Jönköpingistä ja/tai suoraan valmistajan varastolta.
Voit noutaa tuotteen myymälästä, tilaamalla tuotteen varaa ja nouda -tilauksella. Lue lisää täältä.
Kun ostat vanhan laitteen poisvienti kierrätykseen -palvelun, ottavat kuljettajat vanhan laitteen mukaansa kotiinkuljetuksen yhteydessä. Mikäli unohdit tilata palvelun oston yhteydessä, voit tilata sen asiakaspalvelumme kautta ennen toimitusajankohtaa.
Lue lisää vanhan laitteen poisvienti kierrätykseen -palvelusta tästä. Kierrätykseen ja uusiokäyttöön liittyvät artikkelimme löydät täältä.
Jos tilattu kotiinkuljetus viivästyy, otamme aina yhteyttä puhelimitse tai tekstiviestillä ja yritämme sopia kanssasi uuden toimitusajankohdan.
Kuljettajamme soittavat noin tuntia ennen tuotteen toimitusta.
Kyllä. Varaa ja nouda -palvelua käyttämällä tuote varataan myymälästä ja on noudettavissa jo tunnin kuluttua.
Kyllä. Sinulla on mahdollisuus saada uusi vastaava tuote. Vaihtoehtoisesti sinulla on oikeus korvaukseen, mikäli päätät pitää vaurioituneen tuotteen. Koska kaikki tuoteviat/vauriot ovat yksilöllisiä, on tärkeää, että otat vauriosta kuvan, säästät pakkausmateriaalin ja soitat asiakaspalveluumme mahdollisimman pian.
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme mielellämme. Muistathan, että kotiinkuljetuksen peruutuksen tulee tapahtua vähintään 2 arkipäivää ennen toimitusajankohtaa.
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin tutkimme asian ja varmistamme, että saat puuttuvat tuotteet.
Ota meihin yhteyttä ja varmistetaan että saat tilaamasi tuotteet sinulle sopivaan ajankohtaan.
Kyllä. Voit palauttaa Gigantin verkkokaupasta ostamasi tuotteen lähimpään myymälään (Gigantti Phonehouse - myymälät vastaanottavat vain puhelin-, tabletti- ja kuulokepalautuksia). Ota laite, mahdolliset mukana tulleet tarvikkeet ja kuitti myymälään mukaan.
Tutustu tarkemmin täältä miten meidän palautusoikeus toimii.
Onko tilaamasi tuote kolmannen osapuolen (marketplace) tuote? Täältä löydät usein kysytyt kysymykset ja vastaukset koskien Marketplace -tuotteiden palautusta.
"Toimitus kynnykselle" tai "Toimitus ulko-ovelle" tarkoittaa, että tuote toimitetaan ensimmäiselle kynnykselle eli esim. kerrostalossa talon alaovelle. Lue lisää meidän toimitusvaihtoehdoista täältä.
Huolto, tuki ja tuoteturva
Ota yhteyttä laitevalmistajan tukeen, joka mahdollisesti ratkaisee ongelman puhelimitse tai lähettää huollon kotiisi. Suuret kodinkoneet tai elektroniikkatuotteet huolletaan asiakkaan kotona. Pienemmät tuotteet toimitetaan huoltoliikkeeseen. Autamme sinua kaikissa huoltoon liittyvissä asioissa Gigantin myymälöissä ja asiakaspalvelussa.
Takuu on valmistajan tai myyjän sinulle tarjoama lisäetu. Takuu tarjoaa yksityisasiakkaalle laissa nimettyä virhevastuuta paremmat oikeudet, jotka määritellään joko ajassa tai laajuudessa. Kaikissa Gigantista ostamissasi tuotteissa on takuu. Takuuaika ja sen kattavuus vaihtelee tuotteittain. Virhevastuu sen sijaan on lakisääteinen ja se on määritelty kaikille tuotteille.
Lue lisää takuusta, virhevastuusta ja huoltoehdoista täältä.
Keskimääräinen laitteen huoltoaika on 2-3 viikkoa, mutta useimmiten laite toimitetaan takaisin aikaisemmin.
Suosittelemme olemaan yhteydessä suoraan valmistajan tukeen. Luonnollisesti autamme sinua myymälöissämme oikean varaosan löytämisessä. Voit tilata varaosia täältä.
Yleiset kysymykset ja ehdot - Yritysasiakkaat
Voit luoda ilmaisen yritystilin Gigantin verkkosivulla klikkaamalla "kirjaudu" ja "luo tili" sivun oikeasta yläkulmasta.
Tottakai. Ota yhteys myymälöidemme yrityspalveluosastoon tai puhelimitse yritysmyyntipalveluun. Huomioithan, että laskulle myynti yritysasiakkaille ainoastaan yritysmyyntipalvelun kautta. Ota yhteyttä: www.gigantti.fi/yritysmyynti
Lähtökohtaisesti Gigantin Yritysmyynti tarjoaa samat hinnat kuin Gigantti.fi. Tämä pätee myös viikkotarjoustuotteisiin ja muihin kampanjahintoihin. Yleisenä sääntönä on yksi (1) tarjoustuote per asiakas. Jos haluat tehdä suuremman ostoksen, ota meihin yhteyttä puhelimitse 020 500 5500 tai sähköpostitse yritysmyynti@gigantti.fi
Ota yhteyttä yritysmyynnin myyntipalveluumme tilaustasi varten puhelimitse 020 500 5500 tai sähköpostitse yritysmyynti@gigantti.fi
Ota yhteyttä myyntipalveluumme puhelimitse 020 500 5500 tai sähköpostitse yritysmyynti@gigantti.fi
Rekisteröidyille asiakkaille tarjoamme maksutavaksi laskutusta. Saat 30 päivää maksuaikaa laskulle. Yrityksen rekisteröinti laskutusasiakkaaksi vaaditaan. Luottotiedot tarkistetaan ennen tilausta.
Kaikki yritykset voivat hakea Gigantin laskutusasiakkaaksi. Kun olet rekisteröitynyt asiakkaaksi, kirjaudu sisään, valitse oikean yläkulman valikosta "Yritykseni" ->"Laskutustiedot" ->"Pyydä laskua". Huomaa että hakemuksesi käsittely voi kestää 24-48 tuntia. Täältä voit lukea lisää maksutavoistamme.
Syitä voi olla useita: esimerkiksi ikä tai merkintä luottotiedoissa. Yleisin syy on, että olet valinnut toimitusosoitteeksi muun kuin väestörekisteriin kirjatun osoitteen.
Gigantti-klubi
Gigantti-klubi on Gigantin kortiton ja maksuton kanta-asiakasohjelma, joka on tarkoitettu ainoastaan yksityishenkilöille. Gigantti-klubin jäsenyys on henkilökohtainen. Klubin jäsenenä voit hyödyntää ajankohtaisia klubitarjouksiamme ja yhteistyökumppaneidemme tarjoamia etuja, sekä saat alennuksia valikoiduista tarvikkeista ja tuoteryhmistä. Jäsenenä sinulla on ennakko-osto-oikeus alennusmyynteihin.
Gigantti-klubiin voi liittyä jokainen 15 vuotta täyttänyt henkilö. 15-17-vuotiaat voivat liittyä toimittamalla huoltajan antaman kirjallisen suostumuksen myymälään. 18 vuotta täyttäneet voivat liittyä klubiin gigantti.fi verkkosivulla, myymälässä tai soittamalla asiakaspalveluun.
Gigantti-klubin jäsenten edut ja tarjoukset vaihtelevat sesonkien mukaan. Tämän takia pidätämme oikeuden tehdä muutoksia Gigantti-klubin jäsentarjouksiin ja -etuihin. Näet kaikki ajankohtaiset jäsenten saamat edut ja tarjoukset osoitteessa gigantti.fi/klubi. Kaikki sivun tarjoukset ovat voimassa toistaiseksi, ellei toisin mainita.
Jäsenedut päivitetään kuukausittain. Lähetämme automaattisesti sähköpostin kuukauden ensimmäisenä päivänä kaikille jäsenillemme, missä esittelemme uudet tarjoukset. Saat myös tietoa uusista tuotteista, kutsuja tapahtumiin myymälöissämme ja verkossa, sekä vinkkejä asiantuntijoiltamme.
Ei. Klubijäsenyys on täysin maksuton etu, eikä jäsenyys edellytä tuotteiden ostamista.
Luo tili nettikauppaamme ja voit liittyä samalla jäseneksi. Kirjauduttuasi sisään nettikauppaamme päivittyvät Klubitarjoukset automaattisesti ostoskorissa. Voit myös liittyä klubin jäseneksi myymälöissämme. Koska klubijäsenyys edellyttää henkilötietojen varmentamista, emme voi rekisteröidä uusia jäseniä puhelimen välityksellä asiakaspalvelussamme.
Voit päättää jäsenyyden milloin tahansa Gigantin verkkosivulla Omilta sivuiltasi, soittamalla asiakaspalveluun, tai painamalla "peruuta jäsenyys" -linkkiä kaikkien lähettämiemme sähköpostien lopusta.
Jäsenyytesi on voimassa, kunnes itse päätät erota Gigantti-klubista. Jäsenyydelle ei ole asetettu aikarajaa.
Ei. Jäsenyyden kestolle ei ole asetettu alarajaa.
Ei. Gigantti-klubin jäsenyys on täysin maksuton.
Gigantti-klubin jäsenyyttä koskevia tietojasi käsitellään Suomen tietosuojalain mukaisesti.
Tietojasi ei poisteta automaattisesti jäsenyyden loppuessa. Voit lähettää meille kirjallisen pyynnön kaikkien asiakastietojesi poistamisesta.
Et. Jäsenedut ovat henkilökohtaisia.
Helpoin tapa peruuttaa klubiviestintä on käyttää sähköpostin alaosassa olevaa tilauksen peruutuslinkkiä. Voit myös kirjautua sivuillemme, soittaa meille tai ilmoittaa peruutuksesta myymälähenkilökunnallemme. Huomioi, että klubiviestinnän peruuttaminen tarkoittaa myös poistumista klubista, jolloin et voi enää ostaa klubitarjouksia jäsenhinnoilla.
Tuote voidaan palauttaa Gigantti-myymälöihin normaalisti kuittia vastaan. Jos olet ostanut tuotteen verkossa, voit palauttaa sen myymäläämme tai lähettää sen postitse. Älä unohda palautuslomaketta. Tutustu palautusta koskeviin sääntöihin.
Vieraile Gigantti-myymälässä, soita meille tai käytä verkkosivustomme chat-ominaisuutta, niin vastaamme klubijäsenyyttäsi koskeviin kysymyksiin.
Tutustu ostoehdoissamme palautusta koskeviin sääntöihin.
Jäsenyytesi päätyttyä et voi enää hyödyntää Gigantti-klubin jäsentarjouksia.
Jos olet rekisteröitynyt jäseneksi myymälässämme, voi jäsenyytesi päivittymiseen verkkokaupassa kulua jopa 24 tuntia. Jos olet rekisteröitynyt jäseneksi verkossa, voit aloittaa ostokset heti. On tärkeää, että käytät samaa sähköpostiosoitetta asioidessasi verkkokaupassamme, kuin jota käytit rekisteröityessäsi klubiin myymälässämme. Jos olet käyttänyt eri sähköpostiosoitteita, emme pysty tunnistamaan jäsenyyttäsi.
Klubin jäsenyys edellyttää, että asut vakituisesti Suomessa.