Uutiskirje yrityksille

Näin rekisteröidyt Gigantin yritysasiakkaaksi
Gigantti yrityksille tarjoaa tuotteet ja palvelut, sekä räätöidyt ratkaisut ammattilaisille. Aloittaaksesi tarvitset vain Y-tunnuksen, jotta voit rekisteröityä yritysasiakkaaksi, ja saada tarjouksemme ja palvelumme käyttöösi. Anna meidän opastaa sinua tarkemmin yritysasiakkaaksi rekisteröitymisessä ja yritystilin hallinnassa alla.
Luo ilmainen yritystili tästä.
Rekisteröityneenä yritysasiakkaana pääset kiinni näihin etuihin:
- Voit hakea yritykselle laskutusta (30 päivää korotonta ja kulutonta maksuaikaa)
- Näet kätevästi ja kootusti yrityksen nimissä tehtyjen tilausten kuitit
- Voit helposti seurata tilauksesi toimituksia
- Laskutus- ja toimitusosoitteiden hallinnointi
- Yritystilin käyttäjien oikeuksien hallinnointi
- Saat yritystiliasiakkaan erikoistarjouksia
- Näet yrityksen mahdolliset sopimushinnat
- Tapahtumapäiviä vain rekisteröityneille
- Pääset alepäivien ostoksille ennen muita (esim. Black Friday)

Avaa ilmainen yritystili
Tarvitset vain Y-tunnuksen ryhtyäksesi Gigantin yritysasiakkaaksi. Kuka tahansa yrityksestä voi avata yritystilin.

Maksa kätevästi laskulla
Tarjoamme maksuvaihtoehdoksi laskua, joka on 30 päivää koroton ja kuluton. Kirjaudu sisään ja hae laskutuslupaa yrityksellesi.

Lukuisia etuja
Täydellisen tilaushistoria, toimitusten seuranta sekä osto-oikeuksien ja toimitus- ja laskutusosoitteiden hallinnointi käytössäsi.

Näkökulmia ja ratkaisuja
Tilaamalla yritysasiakkaiden uutiskirjeen, saat uusia näkökulmia ja ratkaisuja työhön. Lisäksi kuulet tapahtumista ja uutuuksista.

Näin haet yritystilin ylläpitäjän roolia
Yritysasiakkaana sinulla on käytössäsi kortilla ja pankkitunnuksilla maksaminen, oma osoitekirja ja tilaushistoria. Jos haluat hallita muita yritystilin käyttäjiä, saada yleiskatsauksen yrityksen tilaushistoriasta sekä hallita yrityksen laskutus- ja toimitusosoitteita, tarvitset yritystilin ylläpitäjän roolin.
Voit hakea yritystilin ylläpitäjän roolia seuraavasti:
- Kirjaudu sisään ja siirry profiiliisi klikkaamalla sen kuvaketta sivun oikeassa yläkulmassa
- Klikkaa "Asiakastili" -välilehdelle
- Klikkaa "Hae ylläpitäjän roolia". Huomaa myös, että samassa vaiheessa voit hakea myös laskutuslupaa.
Käsittelemme hakemukset kahden arkipäivän kuluessa.

Näin haet laskutuslupaa
Jos sinut on hyväksytty yritystilin ylläpitäjäksi, mutta et ole hakenut laskutuslupaa, hakeminen tapahtuu seuraavasti:
- Kirjaudu sisään ja siirry profiiliisi klikkaamalla sen kuvaketta sivun oikeassa yläkulmassa
- Klikkaa "Hae laskutuslupaa" ja määritä toivottu luottoraja laskutusluvalle.
Käsittelemme hakemukset kahden arkipäivän kuluessa.
Huomioithan, että jos yritystilillä on jo hyväksytty ylläpitäjä, laskutuslupaa ei voi hakea samassa vaiheessa kuin ylläpitäjän oikeuksia. Tällöin sinun tulee ensin tulla hyväksytyksi ylläpitäjäksi, ja sen jälkeen hakea laskutuslupaa.
Tarkemmat ohjeet yritystilin luomiseen ja laskutusluvan hakemiseen:
Yritystilin luominen
- Avaa yritystili klikkaamalla oikean yläkulman Kirjaudu-linkkiä, ja Luo asiakastili.
- Syötä yrityksen Y-tunnus, nimesi, puhelinnumerosi ja sähköpostisi niin saat sähköpostiisi koodin vahvistusta varten. Koodi on voimassa 30 minuuttia. Koodin vastaanottamiseen sähköpostiin saattaa kulua muutama minuutti. Tarkista roskapostikansio, mikäli se ei ilmesty saapuneet -kansioon muutamassa minuutissa.
- Kuka tahansa yrityksestä voi rekisteröityä asiakkaaksi syöttämällä Y-tunnuksen kirjautumissivulle.
Salasanan määrityksen jälkeen on yritystili avattu ja pystyt kirjautumaan sisään.
Kirjauduttuasi sisään
- Kirjauduttuasi sisään voit heti tehdä tilauksia korttiostoina tai pankkitunnuksilla yrityksen nimiin. Roolisi on vahvistamaton asiakas, ennen kuin sinut on hyväksytty tilin käyttäjäksi. Laskutuslupaa voit hakea Asiakastili -välilehdeltä kirjautuneena, kun olet vahvistettu asiakas.
- Mikäli yritystilillä on jo ylläpitäjä, saa hän automaattisesti ilmoituksen uudesta vahvistamattomasta asiakkaasta. Ylläpitäjä voi myös lisätä käyttäjiä kirjautuneena Käyttäjä -välilehdeltä.
- Ollessasi yritystilin ensimmäisen ylläpitäjä-roolin hakija, Gigantti käsittelee hakemuksesi ja saat tiedon päätöksestä kahden arkipäivän kuluessa sähköpostitse.
- Hakiessa ylläpitäjä-roolia täytyy hakemus tehdä erikseen kirjauduttuasi, samalla voit hakea laskutuslupaa yritykselle.
- Klikkaa oikeasta yläkulmasta "Hei, (oma nimesi)"-linkkiä päästäksesi hallinnoimaan tietoja.
- Välilehdiltä voit hallinnoida omaa asiakastiliäsi, esim. salasanan vaihto ja ylläpitäjä-roolin- sekä laskutusluvan hakemus. Rekisteröityneenä näet kätevästi myös tilaukset ja nykyisen roolisi.
- Huomioithan, että sinun ei tarvitse erikseen tehdä hakemusta vahvistaaksesi asiakkuutesi.
- Kirjauduttuasi ensimmäistä kertaa uutena vahvistamattomana asiakkaana, automaattinen hakemus hyväksytystä asiakkuudesta lähtee ylläpitäjälle, tai Gigantille, ylläpitäjän vielä puuttuessa.
- Vahvistuksen tekee yritystilin ylläpitäjä, mikäli yritystilillä on määritetty ylläpitäjä, tai muussa tapauksessa Gigantti. Saat vahvistuksen päätöksestä sähköpostitse.
Ylläpitäjän lisäämä käyttäjä
- Ylläpitäjä voi kirjautuneena lisätä yritystilille käyttäjiä.
- Käyttäjän lisäämisen yhteydessä ylläpitäjä määrittää uuden käyttäjän tiedot (nimi, sähköposti, puhelinnumero, rooli laskutuksella tai ilman).
- Uusi käyttäjä saa sähköpostiinsa linkin, jota kautta hän voi lisätä salasanan ja kirjautua sisään.
- Rooli on nyt vahvistettu asiakas laskutusluvalla tai ilman.
Laskutusluvan hakeminen
- Rekisteröidy ja kirjaudu sisään yritystilillesi klikkaamalla oikean yläkulman Kirjaudu-linkkiä.
- Siirry Asiakastili -välilehdelle, josta voit hakea ylläpitäjän roolia ja laskutuslupaa samanaikaisesti yhdellä hakemuksella. Näet oman nykyisen roolisi myös kätevästi Asiakastili -välilehdeltä.
Kun roolisi on ylläpitäjä, mutta yritykselle ei ole vielä haettu laskutuslupaa, voit hakea sitä kirjautuneena Omilta sivuilta. Klikkaa "Hae nyt" ja lisää toivomasi luottoraja.
Käsittelemme hakemuksesi kahden arkipäivän kuluessa ja saat päätöksestä tiedon sähköpostiisi.
Mikä on laskutuslupa?
- Me tarjoamme yritysasiakkaillemme laskutusta maksuvaihtoehtona.
- Laskutus on 30 päivää koroton ja kuluton luotto.
- Laskutuslupa helpottaa asioimista ja lisää joustavuutta tilausten hallinnointiin.
- Huomioithan, että tarkistamme aina yrityksen luottotiedot ja taustat laskutuslupahakemusprosessin yhteydessä.
Kaipaatko vielä lisää tietoa laskutusluvasta? Tänne on koottu kaikki, mitä tarkoittaa laskutuslupa yrityksille.
Yritystilin käyttäjien roolit tarkemmin
- Kun luot asiakastilin ensimmäistä kertaa, on roolisi automaattisesti vahvistamaton asiakas, ellei tilin ylläpitäjä ole lisännyt sinua käyttäjäksi /lähettänyt kutsulinkkiä.
- Yritystilin ylläpitäjä saa automaattisesti ilmoituksen uudesta vahvistamattomasta asiakastilistä ja käsittelee hakemuksen Omilla sivuillaan kirjautuneena.
- Voi maksaa kortilla tai pankkitunnuksilla.
- Rooli muodostuu automaattisesti jos ylläpitäjä lisää käyttäjän ilman laskutusta.
- Rooli muodostuu jos käyttäjä luo asiakastilin ja ylläpitäjä hyväksyy käyttäjän ilman laskutusta.
- Näkee yrityksen mahdolliset sopimushinnat.
- Saa yritystiliasiakkaan erikoistarjoukset.
- Voi maksaa kortilla ja pankkitunnuksilla.
- Tapahtumat ja pääsy ennakkomyynteihin.
- Voi hakea ylläpitäjän roolia ja laskutuslupaa yritykselle yhdellä hakemuksella Asiakastili -välilehdeltä kirjautuneena.
- Rooli muodostuu automaattisesti jos ylläpitäjä lisää käyttäjän ja myöntää laskutusluvan.
Rooli muodostuu jos käyttäjä luo asiakastilin ja ylläpitäjä hyväksyy käyttäjän laskutusluvalla. - Näkee yrityksen mahdolliset sopimushinnat.
- Saa yritystiliasiakkaan erikoistarjoukset.
- Voi maksaa kortilla ja pankkitunnuksilla, sekä laskulla.
- Tapahtumat ja pääsy ennakkomyynteihin.
- Voi hakea ylläpitäjän roolia ja laskutuslupaa yritykselle yhdellä hakemuksella Asiakastili -välilehdeltä kirjautuneena.
- Tilin muiden käyttäjien hallinnointi.
- Laskutus- ja toimitusosoitteiden hallinnointi.
- Yritystiliasiakkaan erikoistarjoukset.
- Toimitusten seuranta.
- Täydellinen tilaushistoria (myös myymälässä tehdyistä ostoista)
- Tapahtumat ja pääsy ennakkomyynteihin.
- Ylläpitäjän roolia voi hakea kirjautuneena "Asiakastili"-välilehdeltä.
- Roolin hyväksyy toinen ylläpitäjä tai Gigantti Yritysmyynti. Uutta roolia hakeva käyttäjä saa tiedon päätöksestä sähköpostitse. Gigantti Yritysmyynti käsittelee hakemuksen kahden arkipäivän kuluessa, mikäli yritystilillä ei ole ennestään ylläpitäjää.
- Ylläpitäjä voi kirjautuneena hakea yritykselleen laskutusta ja laskutusluvan käsittelee Gigantti Yritysmyynti. Ylläpitäjä saa päätöksen sähköpostitse.
Yritystilistä ja laskutusluvasta usein kysyttyä:
Yritystili on yritysasiakkaan ilmainen oma-asiointiportaali. Kirjautuneena sisään portaaliin yritysasiakkaana voi seurata toimitusta, nähdä myös myymälässä tehtyjen tilausten tiedot, hakea korotonta ja kulutonta laskutuslupaa yritykselle, hallinnoida toimitusosoitteita ja paljon muuta!
Yritystili on kohdennettu yritysasiakkaille vastaten heidän tarpeisiin. Yritysasiakas voi kirjautuneena tilin ylläpitäjänä nähdä esimerkiksi mahdolliset sopimushinnat, hakea laskutuslupaa ja hallinnoida yrityksen laskutus- ja toimitusosoitteita sekä muiden käyttäjien tietoja. Lisäksi tarjoamme erikoistarjousten lisäksi kaikki samat yksityisasiakkaiden klubitarjoukset myös rekisteröityneille yritysasiakkaille.
Kun olet luonut uuden yritystilin ja asiakastilisi on hyväksytty, voit hakea laskutusta Asiakastili -välilehdeltä kirjautuneena kohdasta "Hae ylläpitäjän roolia". Näin haet samalla ylläpitäjän roolin asiakastilillesi ja laskutusluvan yritykselle. Jos olet jo tilin ylläpitäjä, haet laskutuslupaa kätevästi Omilta sivuilta kirjautuneena. Voit myös lisätä toivomasi luottorajan.
Gigantti (yritysmyynti@gigantti.fi) käsittelee hakemuksen kahden arkipäivän kuluessa. Saat tiedon päätöksestä sähköpostiisi.
Jos roolisi on vahvistettu asiakas ilman laskutusta, ei tilin ylläpitäjä ole myöntänyt sinulle laskutuslupaa. Voit kuitenkin hakea ylläpitäjän roolia Asiakastili -välilehdeltä ja tilin ylläpitäjä käsittelee hakemuksesi myös laskutusluvan osalta samalla.
Kirjaudu sisään ja klikkaa oikeasta yläkulmasta "Hei, (oma nimesi)" -kohtaa. Näin pääset Omille sivuillesi. Sitten mene Käyttäjä -välilehdelle ja klikkaa "Lisää käyttäjä".
Syötä käyttäjän tiedot ja rooli. Näin käyttäjä saa sähköpostiinsa linkin, jonka kautta hän voi kirjautua sisään ja uusi asiakastili on luotu.
Valitettavasti et voi. Yritystili mahdollistaa aina yhden y-tunnuksen käytön kerrallaan.
Voit, mutta tarvitset jokaista yritystiliä varten eri sähköpostin. Yhdellä sähköpostilla voi olla vain yhden yritystilin käyttäjä.
Joku yritystilin ylläpitäjistä on jo hakenut laskutusta, ja silloin nappi muuttuu harmaaksi. Laskutusluvan käsittely tapahtuu kahden arkipäivän kuluessa ja ylläpitäjänä saat tiedon tästä myös sähköpostitse. Mikäli et ole kahteen arkipäivään saanut tietoa päätöksestä, ota yhteyttä yritysmyynti@gigantti.fi.
Tutustu mitä Gigantti yrityksille tarjoaa:
Jäikö sinulla kysyttävää?
Ota yhteyttä, me autamme!
Puhelin: 020 500 5500
Sähköposti: yritysmyynti@gigantti.fi
Ma - Pe: 09:00 - 17:00
Puhelun hinta matkapuhelimesta:
19,2 snt/min