Vertaa tuotteita Lisää maksimissaan kolme tuotetta vertailuun

Takuu-, virhevastuu ja huoltoehdot

Takuu on valmistajan tai myyjän sinulle tarjoama lisäetu. Takuun tarjoaa yksityisasiakkaalle laissa nimettyä virhevastuuta paremmat oikeudet, jotka määritellään joko ajassa tai laajuudessa. Myyjä voi esimerkiksi tarjota sinulle mahdollisuuden tehdä reklamaation tuotteesta, vaikka vika olisikin käyttäjän itse aiheuttama. Kaikissa Gigantista ostamissasi tuotteissa on takuu. Takuuaika ja sen kattavuus vaihtelee tuotteittain. Virhevastuu sen sijaan on lakisääteinen ja se on määritelty kaikille tuotteille.

Takuu ja virhevastuu yritysasiakkaille

Yritysostosten takuuajat saattavat poiketa yksityisasiakkaiden takuusta valmistajasta riippuen. Myös yrityksillä on mahdollisuus hankkia tuoteturva-vakuutus.

Oikeus tuotteen korjaukseen

Jos tuotteessa on takuun piiriin kuuluva vika, tuote huolletaan tai korvataan vastaavanlaisella tuotteella. Näistä kahdesta valitaan ensisijaisesti edullisempi vaihtoehto.

Korjauksen kesto:

Varaudu siihen, että korjaus vie 10-15 arkipäivää.

Lainatuote:

Pyrimme tarjoamaan lainatuotteen huollon ajaksi, mutta saatavuussyistä emme voi sitä taata.

Kustannukset:

Korjauksesta ei koidu asiakkaalle kustannuksia, mikäli korjattava vika kuuluu takuun piiriin. Jos tuotteessa ilmennyt vika ei kuulu takuun eikä virhevastuun piiriin, on asiakkaan vastattava tuotteen korjaukseen liittyvistä kustannuksista.

Tärkeää tietoa tietokoneista ja puhelimista

On tärkeää, että olet ottanut laitteesi tiedostoista varmuuskopiot ennen sen toimittamista huoltoon. Gigantti ei takaa tiedostojen säilyvän huollon aikana. Gigantti ei ole vastuussa hävinneistä tiedostoista. Autamme mielellämme sinua varmuuskopioinnissa.