
Näin toimii Gigantin palautusoikeus
Joskus oikean ostopäätöksen teko on hankalaa. Tästä syystä Gigantti haluaa tarjota asiakkailleen 50 päivän palautusoikeuden. Voit testata tuotetta kotonasi ja päättää onko se käyttöösi sopiva.
Uusiin laitteisiin tutustuminen voi viedä aikaa ja joskus on vaikeaa tietää, sopiiko tuote lopulta käyttöösi. Siksi tarjoamme tuotteillemme 50 päivän vaihto- ja palautusoikeuden – jotta sinä voisit kokeilla tuotetta kotonasi ja nähdä vastaako se odotuksiasi. Jos esimerkiksi ostamasi televisio on liian pieni, voit palauttaa sen meille ja saat rahasi takaisin.

Palautusta koskevat rajoitukset
Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan. Myymälöistä ostettujen tietokoneiden palautuksesta veloitetaan 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotepakkaus avattu. Tarkistus- ja tyhjennysmaksu veloitetaan myös netistä ja puhelinmyynnistä tilatuista/varatuista tietokoneista, jotka palautetaan pakkauksesta avattuna 14-50 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Outlet-tuotteet tulee aina palauttaa myymälään.
Gigantti Marketplace -tilausten palautus- ja reklamaatioasiat tulee hoitaa suoraan myyjän (partnerin) kanssa Omien sivujen kautta. Lue lisää Usein kysyttyjen kysymysten kohdasta "Gigantti Marketplace". Partnereiden toimittamia tuotteita ei voi palauttaa myymälään.
Tuotteet, joita palautusoikeus ei koske
- Liittymät tai palvelut, joiden toimittaminen on jo aloitettu
- Kustomoidut Apple-tuotteet
- Värikasetit ja musteet, joiden pakkaus on avattu.
- Ohjelmistot, pelit ja elokuvat, joiden sinetti on rikottu
- Digitaali- ja ladattavien tuotteiden ostoissa, kuten pelit ja ohjelmistot, tuote katsotaan toimitetuksi, kun klikkaat ”Katso yksityiskohdat” ”Minun sivut”-osiossa. Se rinnastetaan sinetin rikkomiseen fyysisessä tuotteessa ja aiheuttaa, että palautusoikeus raukeaa.
- Avatut hygieniatuotteet (hyvinvointilaitteet, hiustenhoitolaitteet ja -tuotteet, karvanpoistolaitteet, hammasharjat, kasvoharjat, ihonkuorintalaitteet, hygieniatuotteiden kulutustarvikkeet ja in-ear -laitteet)
- Käyttöönotetut grillit.
- Puhelimia, joiden pakkaus avattu. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus, myös avatuille pakkauksille.
- EPOQ-keittiötuotteet ja muut toiveen mukaan tilatut tuotteet. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus. Poikkeuksena Trendin tilauksesta valmistetut ja maalatut ovet, etulevyt, peitelevyt, sokkelit ja listat (jotka merkittu ”Tilaustuote”-maininnalla). Ne valmistetaan aina tilauksesta eikä niillä ole palautusoikeutta.
- Lahjakortit (Gigantti-lahjakortti, Netflix, iTunes, Microsoft 365 jne.). Poikkeuksena verkosta ostettu Gigantti-lahjakortti, jossa 14 päivän palautusoikeus.
- Yritysmyynnin projektitilaukset
- Yritysleasing-tuotteet
Yritysmyynnin tilaukset
Yritysmyynnin tilaukset ovat usein suuria. Haluamme, että yritysasiakkaamme voivat myös käyttää palautusoikeutta, mutta tilausten kohdalla on joitakin poikkeuksia ja vaatimuksia edellä mainittujen ehtojen lisäksi:
- Yritysmyynnin asiakkaille palautusoikeus koskee tilauksia, joissa on enintään viisi samanlaista tuotetta.
- Yritysmyynnin asiakkaille palautusoikeus koskee kaikkia vakiotuotteitamme, poikkeuksena erikoistilaukset ja esiasennetut / määritetyt tuotteet.
Usein kysyttyä Gigantin palautusoikeudesta:
Ei, sinun ei tarvitse perustella palautuksen syytä.
Voit palauttaa uuden tuotteen meille 50 päivän sisällä, vaikka olisitkin avannut tuotepakkauksen ja käyttänyt tuotetta – joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta. Vie tuote takaisin myymälään, missä voit vaihtaa tuotteen toiseen tai pyytää rahasi takaisin. Gigantin tarjoama palautusoikeus on suunniteltu asiakkaille mahdollisimman helpoksi. Tästä syystä voit toimittaa tuotteesi mihin tahansa Gigantin myymälään – riippumatta mistä olet sen ostanut. Jos haluat palauttaa kotiinkuljetuksella tilaamasi suurikokoisen tuotteen, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun ja sopimaan palautuksesta. Ohjeet palautuslähetyksiin täältä.
Kyllä. Tuote tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä myyntipakkauksessaan. Myymälästä ostettujen tietokoneiden palautuksesta peritään 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotteen paketti on avattu.
Jos olet antanut yhteystietosi tuotetta ostaessasi, löydämme kuitin järjestelmästämme. Muussa tapauksessa ota kuitti mukaan asioinnin helpottamiseksi.
Raha palautetaan alkuperäiselle maksutavalle.
Periaatteessa emme rajoita sitä, kuinka usein voit palauttaa ostamasi tuotteet. Huomioi, että palautusoikeus voi raueta, mikäli katsomme toistuvien palautusten olevan edun väärinkäyttöä.
Avointa kauppaa sovelletaan useimpiin Gigantin tuotteisiin muutamia selkeitä poikkeuksia lukuunottamatta: matkapuhelimet, tuotteet liittymällä, ohjelmistot, lahjakortit (Gigantti-lahjakortti, Netflix, iTunes, Microsoft 365 jne.), pelit ja elokuvat, joiden sinetti/tuotepakkaus on rikottu, Epoq-keittiöt ja erikoistilatut keittiöosat, hygieniatuotteet (hampaidenhoitotuotteet, ihon- ja vartalonhoitotuotteet, partakoneet ja vastaavat) ja in-ear-kuulokkeet.
Gigantti Marketplace -tilausten palautus- ja reklamaatioasiat tulee hoitaa suoraan myyjän kanssa Omien sivujen kautta. Lue lisää Usein kysyttyjen kysymysten kohtasta "Gigantti Marketplace"
Matkapuhelimia ei voida palauttaa, koska niiden suhteen on tapahtunut toistuvia väärinkäytöksiä. Palautusoikeus on etu, joka tekee Gigantissa asioimisesta turvallista, eikä sitä ole tarkoitettu uuden tuotteen säännölliseen hankintaan. Muiden tuotteiden kohdalla palautusoikeutta ei voida hyödyntää, sillä tuotteiden jälleenmyynti ei ole mahdollista.