Kun ostat tuotteita myymälästä, voit joko tehdä ostoksia anonyymisti, tehdä ostoksia rekisteröityneenä asiakkaana tai tehdä ostoksia asiakasklubin jäsenenä.
Mikäli teet ostoksia anonyymisti, sinun ei tarvitse antaa meille mitään henkilökohtaisia tietoja. Voit tehdä näin tehdessäsi ostoksia paikan päällä myymälöissämme luomatta asiakasprofiilia, kuitenkin edellyttäen, ettet ole ostamassa meiltä tuotteita tai palveluita, jotka edellyttävät asiakasprofiilin luomista tai henkilötietojesi vastaanottamista. Mikäli teet ostoksia verkkosivustollamme, meidän on rekisteröitävä sinut asiakkaaksemme. Lue lisää henkilötietojen käsittelystä ollessasi asiakasklubin jäsen kohdasta 7.
Asiakkaaksi rekisteröityminen/asiakastilin luominen
Tehdessäsi ostoksia kanssamme pyydämme luvan luoda sinulle asiakkuus järjestelmäämme. Kun tietosi ovat järjestelmässämme, ostokuitit tallennetaan tilillesi. Näin löydät ne helposti, jos tarvitset niitä myöhemmin. Kokemuksesta tiedämme, että pystymme palvelemaan sinua paremmin, kun ostohistoriasi ja aiempien ostostesi kuitit ovat käytettävissä. Tehdessäsi ostoksia verkkokaupassamme, meidän on luotava asiakasprofiili, jotta voit toteuttaa ostoksesi ja lähettääksemme tuotteen sinulle. Voit hallinnoida asiakassuhdettasi kanssamme omilla sivullasi kirjautuessasi verkkosivuillemme.
Asiakkuuden luomista varten tarvitsemme henkilötietosi, kuten nimesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi. Lisäksi saatamme pyytää osoitettasi. Asiakastilin käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoite. Näin pystymme erottamaan asiakkaat toisistaan. Tiedot ostoistasi ja mahdollisista yhteydenotoistasi yhdistetään asiakastiliisi.
Kun teet ostoksia verkkokaupasta, pyydämme sinulta puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Näiden tietojen perusteella haemme nimesi ja osoitteesi julkisista rekistereistä. Jos haku ei tuota tuloksia, pyydämme sinua täyttämään nämä tiedot. Lisäksi pyydämme maksutietojasi riippuen siitä, minkä maksutavan valitset. Maksutietoja käsittelee puolestamme yhteistyökumppani, eikä niitä tallenneta järjestelmäämme. Tietoja ei tallenneta järjestelmäämme siinäkään tapauksessa, että päätät antaa verkkosivun muistaa maksutietosi.
Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste, säilyttäminen ja poistaminen: Katsomme, että asiakastilin luominen ja ostohistorian yhdistäminen tiliin perustuvat oikeutettuun etuumme. Tavoitteenamme on tarjota tarvittaessa hyvää jälkiseurantaa.
Säilytämme asiakastilisi niin kauan kuin olet aktiivinen asiakkaamme, ja niin pitkään kuin meillä on vastuu sinua kohtaan asiakkaana kuluttajakauppa- ja kirjanpitolainsäädännön mukaisesti, tai niin kauan kuin sinulla on aktiivinen asiakassuhde kanssamme. Lainsäädännön mukaisesti säilytämme henkilötietojasi enintään kuusi vuotta.
Voit poistaa asiakastilisi itse tai sinulla on oikeus pyytää tietojesi poistamista, ennen kuin lakisääteiset kuusi vuotta on kulunut. Poistamme tällöin kaikki henkilötietosi lukuun ottamatta tilaustietoja ja kuitteja, jotka meidän on säilytettävä kirjanpitolain mukaisesti. Tilaustiedot ja kuitit eivät kuitenkaan ole haettavissa järjestelmästä ilman alkuperäiseen kuittiin merkittyä tilausnumeroa.
Toisinaan käytämme ostotietojasi analysointi- ja markkinointitarkoituksissa. Lue lisää kohdista 7 ja 8.
Tuotteiden takaisinveto
Mikäli havaitsemme myymämme tuotteemme olevan virheellisen, voimme käyttää sinusta rekisteröimiämme yhteystietoja tuotteen takaisinvetoon. Mikäli takaisinvedettävä tuote on vähäisesti puutteellinen, ja tuotemerkin toimittaja halutessa korjata tuote tai korvata suoraan sinulle asiakkaana, voimme jakaa tietosi toimittajan kanssa, jotta he voivat ottaa sinuun yhteyttä virheen korjaamiseksi.
Kun yhteystietoja käytetään tuotteiden takaisinvetojen yhteydessä, niiden käsittelyn oikeusperusteena ovat tuotevastuulain alainen tuotevalvontalaki. Jos jaamme henkilötietojasi, jotta sinuun voidaan ottaa yhteyttä virheistä, jotka eivät kuulu tuotevastuulain soveltamisalaan, käsittelyn perusteena on oikeutettu etu.