Ohita
  • Gigantti Oy Ab- Liiketoiminnan ostoehdot (yritysmyynti)

    Yritysmyynnin myyntiehdot

    Tältä sivulta löydät yritysasiakkaana tekemiesi yritysostojen ehdot. Jos teet ostoksia yksityisasiakkaana, tutustu Yksityisasiakkaiden käyttöehdot -sivuumme

    1.      Yleistä

    1.1     Näitä ehtoja ("myyntiehdot" tai ”sopimus") sovelletaan kaikkiin yritysostoihin ("B2B"), jotka elinkeinonharjoittaja ("Asiakas") tekee Gigantin fyysisissä myymälöissä tai osoitteessa www.gigantti.fi/yrityksille, ellei Asiakkaan ja Gigantin välillä ole erikseen sovittu toisin.

    1.2    Kun Asiakas tekee ostoksia Gigantin kivijalkamyymälöissä, myyjä on Gigantti Oy Ab tai jokin franchising-yrittäjistämme, joka ylläpitää kyseistä myymälää ("Gigantti").  Gigantin yhteystiedot löytyvät alla olevasta kohdasta 11. Kun Asiakas tekee ostoksia Gigantin verkkokaupassa, myyjä on Gigantti Oy Ab tai Gigantin Marketplace Kumppani (ks. kohta 2.2 alla). 

    Kun käytämme tässä sopimuksessa termiä "myyjä" tai "Gigantti", tällä tarkoitetaan kyseistä myyjää, riippuen siitä, millä alustalla Asiakas käy kauppaa, joko Gigantti tai asianomainen franchising-yrittäjä.

    1.3  Ostaessaan tuotteita tai palveluita Asiakas ymmärtää, että hän suorittaa oston yritystoimintaan liittyvänä toimintona ja liiketoimintatarkoituksissa. Yritysasiakkaana meiltä tekemäsi ostot eivät nauti samaa suojaa, jota annetaan kuluttajille soveltuvien kuluttajansuojalakien puitteissa.

    1.4    Tuotteet ja palvelut riippuvat saatavuudesta, ja ne voivat myös poiketa mainostetusta. On Asiakkaan yksinomaisella vastuulla määrittää tilattujen tuotteiden tai palveluiden soveltuvuus. Gigantti ei ole vastuussa siitä, että tavaroita voidaan käyttää siihen tarkoitukseen, jota varten Asiakas ostaa ne. Gigantti ei ole vastuussa ohjeista tai neuvoista, joita Asiakkaalle on annettu tuotteiden tai palveluiden tilauksen yhteydessä.

    1.5   Gigantti ei salli jälleenmyyntiä kaupallisiin tarkoituksiin. Jos myyjä epäilee, että oston tarkoituksena on jälleenmyynti kaupallisiin tarkoituksiin, myyjä voi hylätä tilauksen/oston. Asiakas korvaa myyjälle kaikki menetykset ja/tai vahingot, jotka johtuvat siitä, että Asiakas on myynyt tuotteitamme luvatta kaupallisiin tarkoituksiin.

    1.6      Vaikka pyrimme tekemään kohtuullisia tarkastuksia virheiden välttämiseksi, pidätämme silti oikeuden peruuttaa tai hylätä tilaukset, jotka on tehty virheellisin tiedoin tai hinnoin verkkosivuillamme tai muissa kanavissa. Tarjoustuotteita myydään yksi kappale per Asiakas, ellei toisin mainita.

    1.7       Ohjelmistojen ja muiden digitaalisten, ladattavien tuotteiden osalta tuote katsotaan toimitetuksi, kun Asiakas on kirjautunut yritystiliinsä ja valinnut toiminnon "Näytä tiedot". Tämä toiminto rinnastetaan fyysisen tuotteen sinetin murtamiseen, eikä tuotteella ole tämän jälkeen palautusoikeutta. Asiakas vastaa siitä, että hänen käyttäjätilinsä käyttö on asianmukaista ja suojattua.

    2.      Tuotteiden tilaaminen ja ostaminen 

    2.1      Asiakkaiden tilaukset 

    2.1.1   Tilauksen tekeminen ei saa aikaan oikeudellisesti sitovan sopimuksen syntyä. Sitova sopimus syntyy vasta, kun Asiakas saa myyjältä sitovan tilausvahvistuksen. Asiakkaan on tarkistettava tilausvahvistus huolellisesti vastaanotettuaan ja varmistettava, että se vastaa tilausta. Jos myyjä ei hyväksy Asiakkaan tilausta, Asiakkaalle ilmoitetaan asiasta sähköpostitse. 

    2.1.2    Mahdolliset ristiriidat tilauksen ja tilausvahvistuksen välillä katsotaan myyjän uudeksi tarjoukseksi, jonka Asiakas voi hyväksyä tai hylätä. Jos Asiakas on tilannut useamman kuin yhden tuotteen, tuotteet voidaan toimittaa erillisinä lähetyksinä.

    2.2         Marketplace

    2.2.1    Gigantti tekee yhteistyötä useiden kolmansien osapuolten kanssa tarjotakseen laajemman tuotevalikoiman yhdessä paikassa, jota kutsutaan nimellä Marketplace. Marketplacen kautta Asiakas voi ostaa tuotteita suoraan kolmannen osapuolen myyjiltä. Kumppani (”Kumppani”) on tavarantoimittaja, joka tarjoaa tuotteitaan Gigantti Marketplacessa. Marketplace Kumppanimme ovat huolellisesti valittuja toimijoita, joiden tarjoamat tuotteet ja palvelut täyttävät asettamamme korkeat vaatimukset.

    2.2.2     Kumppanilta ostettaessa ostosopimus solmitaan suoraan Asiakkaan ja kumppanin välillä. Ostoa säätelevät sekä tämä sopimus (koska osto tehdään Gigantin verkkosivustolla) että kumppanin omat myyntiehdot. Jos Asiakas ostaa tuotteita useammalta Kumppanilta, kunkin Kumppanin kanssa tehdään erilliset sopimukset. Jos Kumppani ei hyväksy Asiakkaan tilausta, Kumppani ilmoittaa siitä Asiakkaalle suoraan sähköpostitse.

    2.2.3     Kun ostat tuotteita Kumppanilta, tuotesivulla, ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa ilmoitetaan selvästi, että myyjä on muu yritys kuin Gigantti. Gigantti ei ole Asiakkaan ja Kumppanin välisen sopimuksen osapuoli. Kumppani vastaa myyntisopimuksen täyttämisestä. Asiakkaan on otettava yhteyttä suoraan kumppaniin (ei Giganttiin), jos hänellä on kysyttävää tilauksesta, toimituksesta tai palautuksista. Gigantti voi tarvittaessa auttaa riitojen ratkaisemisessa.

    2.2.4   Lisätietoja Marketplace- ja Kumppani-suhteista on saatavilla täällä. Kunkin Kumppanin yhteystiedot löytyvät verkkokaupassa tuotesivulta löytyvän linkin kautta.

    2.3         Ohjelmisto

    2.3.1   Jos Asiakas ostaa ohjelmiston tai tuotteen, johon sisältyy ohjelmisto, Asiakas sitoutuu sekä toimittajan tilausehtoihin että tähän sopimukseen. Ohjelmistoon, joka on myyty erikseen tai yhdessä tuotteen kanssa, pätevät ohjelmiston toimittajan ehdot. Asiakas saa rajoitetun oikeuden käyttää ohjelmistoa.

    2.4         Poistotuotteet ja B-luokan tuotteet

    2.4.1     Gigantti tarjoaa tiettyjä tuotteita alennettuun hintaan, kun ne ovat käytettyjä, avattuja, viallisia tai niissä on vaurioitunut pakkaus (”B-luokan tuotteet”). Osa tuotteista voi olla kunnostettuja. B-luokan tuotteet myydään "sellaisina kuin ne ovat", eikä Gigantti myönnä niille takuuta, lukuun ottamatta mahdollista jäljellä olevaa valmistajan takuuta. Lisätietoa on saatavilla Gigantin verkkosivustolla. Gigantti ei takaa tuotteen kuntokuvauksen paikkansapitävyyttä.

    2.5         Pakettitarjoukset

    2.5.1      Gigantti tarjoaa erilaisia pakettiratkaisuja kokoustiloihin ja toimistotiloihin. Lisätietoja on saatavilla täällä.

    2.5.2   Jos Asiakas muuttaa paketissa olevia tuotteita tai palveluita, Gigantti ei voi taata yhteistä toimitusta. Jos Asiakas muokkaa pakettiratkaisun tuotteita ja lisää tuotteita, joita pakettiin sisältyvät asennuspalvelut eivät kata, Gigantti pidättää oikeuden peruuttaa sen osan paketista, jota ei voida toimittaa tehtyjen muutosten seurauksena.

    2.5.3    Asiakkaan on toimituksen yhteydessä tarkistettava toimitus tilausta vastaavaksi ja ilmoitettava mahdollisista poikkeavuuksista tai vaurioista ilman aiheetonta viivytystä.

    2.5.4       Katso Gigantin HelpDesk-palvelu, kohta 5.4.

    2.5.5     Jos paketti sisältää asennuksen, sen suorittaa Gigantin alihankkija Onitio. Asennus kattaa vain ostetun pakkauksen tuotteet, eikä se sisällä ohjelmiston konfigurointia. Lisäasennukset on sovittava erikseen Onition kanssa ja ne laskutetaan erikseen.

    2.5.6       Asennus vaatii:

    • Sähköpistorasia (230 V) enintään 2 metrin päässä näytöstä. 

    • Verkkopistorasia (jos tarpeen) enintään 2 metrin päässä näytöstä.

    • Seinän tyyppi on ilmoitettava (esim. kipsilevy, puu tai tiili).

    • Näyttö on asennettava enintään 2 metrin korkeudelle lattiasta.

    • Vanhat laitteet on poistettava.

    Näiden ehtojen täyttämättä jättäminen voi viivästyttää asennusta Asiakkaan kustannuksella. Gigantti/Onitio ei ole vastuussa vaurioista vanhalle laitteistolle, jota ei ole poistettu etukäteen. 

    2.5.7      Asiakkaan on vahvistettava tavaran vastaanotto ennen asennusta. Onitio ottaa yhteyttä Asiakkaaseen sopiakseen asennusajankohdan ja vielä uudelleen ennen lähettämistä. Jos yhteyttä ei saada, asennus siirtyy Asiakkaan kustannuksella.

    2.5.8   Asiakas voi peruuttaa tai siirtää asennuksen veloituksetta, jos se tehdään vähintään viisi (5) arkipäivää etukäteen. Myöhemmistä peruutuksista voidaan veloittaa maksu. Asennuksen peruuttaminen ei poista maksuvelvollisuutta.

    2.5.9    Asiakkaan edustajan on oltava paikalla asennuksen alussa ja lopussa tarkastamassa ja hyväksymässä työn. Mikäli ketään ei ole paikalla, Onitio voi siirtää asennuksen myöhempään ajankohtaan Asiakkaan kustannuksella. 

    3.       Hinnat ja maksaminen

    3.1     Mainostetut ja muuten ilmoitetut hintamme eivät sisällä arvonlisäveroa (”ALV”). Tavaroiden ja palveluiden hinnat voivat olla muuttuneet tilaushetkellä. Asiakkaan tulee varmistaa kaikkien tuotteiden hinta ennen tilauksen lähettämistä.

    3.2   Hyväksymme maksut pankkisiirrolla tai useimmilla pankki- ja luottokorteilla. Veloitamme luotto- ja pankkikorttimaksut tilauksen yhteydessä. Hyväksymme myös käteisen, mutta vain tietyillä maksupaikoilla kivijalkaliikkeissämme. Jos Asiakas valitsee tallentavansa korttitietonsa tulevia ostoja varten, maksutiedot säilytetään turvallisesti ja salattuna Gigantin maksupalveluntarjoajan toimesta, ja tietoja voidaan käyttää tulevissa maksutapahtumissa.

    Toistuvia maksuja sisältävissä tilauksissa (esim. kuukausitilaukset) Asiakkaan maksutiedot tallennetaan turvallisesti ja niitä käyttää Gigantin toimittaja maksutapahtumien käsittelemiseen. Suostumus tähän annetaan ostoprosessin yhteydessä.

    3.3     Jos Asiakas haluaa hakea luottoa, Gigantti voi jakaa Asiakkaan luottotiedot asianomaisille luottotietorekistereille. Gigantti pidättää lisäksi oikeuden suorittaa luottotietotarkistuksen käyttämällä asianmukaista luottotietotoimistoa sekä varmentaa luottokortin haltijan tai toimitusosoitteen tiedot.

    3.4       Luotolla ostetut tavarat tai palvelut tulee maksaa 14 päivän kuluessa laskumme päivämäärästä ellei ole erikseen sovittu poikkeavista maksuehdoista. Sovitut maksuehdot on mainittu laskuissa. Gigantti voi peruuttaa luotolla maksamisen mahdollisuuden milloin tahansa ja ilman erityistä syytä. Jos luoton myöntää kolmas osapuoli, siirtyvät kaikki näiden ehtojen mukaiset laskutusoikeudet kyseiselle osapuolelle.

    3.5   Gigantti pidättää oikeuden vaatia kaikkia erääntyneitä maksuja maksettavaksi muiden meille saatavilla olevien oikeuksien tai oikeussuojakeinojen lisäksi, jos Asiakas ei maksa laskuaan eräpäivään mennessä. Tämä koskee myös kolmansia osapuolia, jotka myöntävät luottoa Gigantin puolesta,

    3.6      Jos Gigantti on myöntänyt luoton, Asiakas hyväksyy, että Gigantilla on omistusoikeusrajoitus toimitettuihin tuotteisiin, kunnes koko kauppahinta, mukaan lukien korot ja muut maksut, on maksettu. Tämä muodostaa yksilöllisen perintäperusteen, jonka nojalla Gigantilla on oikeus hakea päätöstä viranomaisilta ja vaatia irtaimiston palauttamista.

    3.7    Viivästyskorkoa ja perintää koskevien sovellettavien lakien mukaisesti Gigantti voi periä korkoa ja korvausmaksuja erääntyneistä laskuista.

    3.8     Jos Asiakas on valinnut rahoituksella osamaksun, Asiakas hyväksyy, että tavanomaisesta palautusoikeudesta luovutaan, ks. kohta 5.2.3.

    4.       Toimitus

    4.1   Toimitus suoritetaan tilausvahvistuksessa/kuitissa määritellyllä tavalla. Riski siirtyy Asiakkaalle toimituksen yhteydessä, pois lukien kohdassa 4.3 tarkoitettu tilanne.  Toimitusasiakirja tai kuljetusliikkeen rahtikirja toimii riittävänä todisteena toimituksesta. Toimituksen jälkeen Asiakkaalla on vastuu tavaroiden suojaamisesta ja vakuuttamisesta katoamista, vaurioita tai tuhoutumista vastaan.

    4.2      Jos Gigantti toimittaa tuotteet Asiakkaan toimitiloihin, vakiotoimituspaikka on soveltuva alue, kuten vastaanotto tai liiketila rakennuksen pohjakerroksessa. Asiakkaan on ilmoitettava Gigantille etukäteen kaikista erityisistä toimitusvaatimuksista. Gigantilla on oikeus periä erityisistä toimitusvaatimuksista ylimääräinen maksu.

    4.3   Jos Asiakas ei vastaanota tai nouda tavaroita sovittuna aikana sovitusta paikasta, Gigantti voi varastoida tavaroita Asiakkaan kustannuksella ja riskillä, kunnes toimitus voidaan suorittaa. Epäonnistuneista ja siirretyistä toimituksista aiheutuvat kustannukset voidaan veloittaa Asiakkaalta.

    4.4     Teemme parhaamme toimittaaksemme tavarat Asiakkaan kanssa sovittuna aikana, mutta emme ota vastuuta myöhäisistä toimituksista. Ryhdymme kohtuullisiin toimiin ilmoittaaksemme viivästyneistä toimituksista ja sopiaksemme uuden toimitusajan.

    Gigantti ei ole vastuussa viivästyksistä tai laiminlyönneistä sopimuksen täyttämisessä, jotka johtuvat Asiakkaan tai tämän työntekijöiden, toimittajien tai alihankkijoiden toimista tai laiminlyönneistä.

    5.       Peruutus, palautukset ja virheet

    5.1      Tilausten peruuttaminen

    5.1.1   Lähetettyä tilausta ei voi peruuttaa sen jälkeen, kun tavarat on lähetetty, ellei Gigantin valtuuttama edustaja ole kirjallisesti suostunut peruutukseen.

    5.1.2   Gigantti pidättää oikeuden peruuttaa tai hylätä tilauksen kokonaan tai osittain ennen toimitusta, mikäli tuote on loppuunmyyty, ilmoitettu hinta on virheellinen tai tuotetta/palvelua koskevat tiedot on esitetty virheellisesti. Jos peruutus johtuu Gigantin virheestä, Asiakkaalle:

    • annetaan tietoa vaihtoehdoista,

    • palautetaan mahdolliset ennakkoon maksetut summat, ja/tai

    • tarjotaan mahdollisuus tehdä uusi tilaus oikealla hinnalla/ehdoilla.

    5.1.3     Gigantti voi myös peruuttaa avoimet tilaukset, viivästyttää palveluita tai irtisanoa tilaukset välittömästi (ilman vastuuta), jos:

    • Asiakas laiminlyö maksun suorittamisen ajallaan,

    • Asiakas antaa virheellisiä tai harhaanjohtavia tietoja,

    • Gigantti epäilee jälleenmyyntiä tämän sopimuksen vastaisesti,

    • Asiakas on maksukyvytön,

    • Asiakas rikkoo tätä sopimusta, 

    • leasing-sopimuksen peruutusehtoja sovelletaan leasing-yrityksen toimesta.

    5.2       Avoin kauppa ja palautus

    5.2.1      Katso “avointa kauppaa” koskevien ehtojen viimeisin versio verkkosivustoltamme täällä. B2B-ostoihin sovelletaan erityssääntöjä sekä rajoituksia.

    5.2.2     Varmista tuotteita palauttaessasi, että olet varmuuskopioinut ja/tai poistanut tietosi soveltuvin osin. Gigantti ei ole vastuussa laitteille jääneistä tai menetetyistä tiedoista. Tätä poikkeusta ei voida rajoittaa millään sopimuksella tai mistään syystä. Gigantin henkilökunnalla ei ole valtuuksia ottaa vastuuta tietojen katoamisesta.

    5.2.3     Gigantti ei hyväksy erityisten tai mukautettujen tavaroiden, kulutustarvikkeiden, avattujen pakettiohjelmistojen, esiladattujen/ladattujen ohjelmistojen lisenssien, osamaksulla ostettujen tuotteiden tai ennakkoon peruuttamattomiksi tai palauttamattomiksi hyväksymiesi tuotteiden palautuksia. Näitä rajoituksia ei sovelleta viallisiin tai puutteellisiin tuotteisiin.

    5.3       Valitukset ja takuu

    5.3.1    Asiakkaan on vastaanottaessaan tuotteet viipymättä tarkistettava, vastaavatko ne tilausta ja onko tuotteissa kuljetusvaurioita tai muita vikoja.

    5.3.2  Reklamaatio on tehtävä heti, kun vika on havaittu tai se olisi pitänyt havaita, ja kuitenkin viimeistään ennen tuotteen takuuajan päättymistä. Gigantti pidättää oikeuden päättää korjaustoimenpiteestä, kuten korjauksesta, vaihdosta tai hinnanalennuksesta tuotteen takuuehtojen mukaisesti.

    5.3.3    Gigantti noudattaa kulloinkin voimassa olevia valmistajan tuotekohtaisia takuuaikoja ja takuuehtoja. Lisäksi Gigantti tarjoaa erillisten ehtojen mukaisesti laajennettuja takuita eri tuotteille ja tuoteryhmille. Kun Asiakas ostaa tällaisen laajennetun takuun, Gigantin ja Asiakkaan välillä tehdään asiasta erillinen sopimus. Ellei nimenomaisesti toisin ole sovittu, tuotteelle ei anneta mitään muita nimenomaisia tai epäsuoria takuita tai vakuuksia. Kotikäyttöön tarkoitetun tuotteen käyttäminen liiketoimintatarkoituksiin voi mitätöidä tuotteen takuun.

    5.3.4   Jos Asiakas on tyytymätön Gigantin tarjoamiin palveluihin, Asiakkaan tulee ilmoittaa Gigantille tästä viipymättä kirjallisesti, ja joka tapauksessa 30 päivän kuluessa palveluiden suorittamisesta, jolloin Gigantin ainoa vastuu on puutteellisten palveluiden uudelleen tarjoaminen.

    5.4       Gigantti Help Desk

    5.4.1    Ostaessaan Gigantin teknisen tukipalvelun Asiakkaalla on oikeus rajoittamattomaan puhelintukeen kyseiselle tuotteelle, mukaan lukien kriittiset ongelmat ja niihin liittyvät tuotteet paketissa. Tuki kattaa myös mukana tulevat ohjelmistot ja käyttöjärjestelmän.

    5.4.2    Help Desk ei sisällä apua ohjelmiston asennuksessa, sähköpostin asennuksessa, tulostimen tai langattoman verkon määrityksessä tai muissa laitteissa, jotka eivät sisälly ostettuun pakettiin.
     

    6.      Vastuu ja vastuunrajoitukset

    6.1    Gigantti ei ota vastuuta mistään suullisesta tai kirjallisesta ohjeistuksesta, tuesta, mittauksista, laskelmista tai muusta vastaavasta, jota Asiakkaalle annetaan Gigantista tuotteiden oston yhteydessä.

    6.2    Gigantti sanoutuu irti kaikesta vastuusta mistään erityisistä, epäsuorista tai johdannaisista vahingoista tai voittojen, tulojen ja toivottujen säästöjen menetyksistä, tietojen menetyksistä tai korruptiosta sekä liikearvon, liiketoiminnan tai maineen menetyksistä tai heikkenemisestä (kaikilta osin sisältäen sekä suorat että epäsuorat menetykset riippumatta aiheutumisen tavoista, mukaan lukien sopimusrikkomukset ja laiminlyönnit).

    6.3     Gigantin vastuu rajoittuu kaikissa tapauksissa vaatimuksen perusteena olevien tavaroiden tai palvelujen arvoon.

    6.4   Gigantti ei ole vastuussa toimitusviiveistä, virheistä tai puutteista tavaroissa tai palveluissa olosuhteiden vuoksi, jotka ovat Gigantin kohtuullisten vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella (“ylivoimainen este”). Tämä vastuuvapaus on voimassa koko ylivoimaisen esteen keston ajan. Esimerkkejä tällaisista tilanteista ovat luonnonkatastrofit, sota, terrorismi, tulipalo, tulva, ilkivalta, pandemiat, lakot ja muut poikkeukselliset tapahtumat.

    6.5   Gigantti on vastuussa tuotevastuusta vain pakottavan lain edellyttämässä laajuudessa. Jos Gigantti on vastuussa kolmansille osapuolille aiheutuneista tuotevahingoista, Asiakkaan on korvattava Gigantille tällainen vastuu.


    7.       Yritystili

    7.1  Yritystili on erillinen Gigantin tarjoama palvelu. Yritystili on suunniteltu tarjoamaan yrityksille pääsy palveluihin, jotka mukauttavat, yksinkertaistavat ja parantavat ostoprosessia.

    Palveluihin kuuluvat:

    • Oma osoitekirja ja täydellinen tilaushistoria laskun maksuvaihtoehtoineen.

    • Useita käyttäjärooleja, joilla voidaan räätälöidä käyttöoikeuksia yrityksen sisällä.

    • Ylläpitäjätilit voivat luoda suosikkituotelistoja ja jakaa niitä yrityksen sisällä.

    • Rekisteröityneet käyttäjät saavat räätälöityjä tarjouksia ja hinnoittelua.

    7.2     Kun Asiakkaan työntekijä rekisteröi yritystilin Giganttiin, Gigantin on käytettävä tiettyjä tietoja, mukaan lukien tiliin, yritykseen ja käyttäjien käyttäytymiseen liittyvät henkilötiedot. Tämä on tarpeen, jotta Gigantti pystyy tarjoamaan Asiakkaalle ja Asiakkaan työntekijöille Yritystilin tarjoamia palveluita, mukaan lukien Asiakkaan yritykselle räätälöidyt tarjoukset ja hinnat. Jos Asiakkaan työntekijöillä on myös yksityinen tili Gigantissa, Gigantti kokoaa Gigantilla olevat tiedot työntekijästä eri tilien välillä parantaakseen työntekijän asiakaskokemusta sekä yritys- että yksityisasiakkaana.

    7.3    Lisätietoja siitä, kuinka Gigantti turvaa Asiakkaan työntekijöiden yksityisyyden, on Gigantin tietosuojakäytännössä.


    8.       Tekijänoikeudet

    8.1      Gigantti (ja/tai lisenssinhaltijamme) pidättää kaikki oikeudet, omistusoikeudet ja edut kaikkiin tämän sopimuksen nojalla tarjottaviin ja myytäviin tavaroihin, ohjelmistoihin tai palveluihin liittyviin tekijänoikeuksiin. Kaikki palveluiden tarjonnan yhteydessä muodostuneet tekijänoikeudet katsotaan Gigantin ja/tai Gigantin lisenssinhaltijoiden omaisuudeksi.

    9.       Kolmansien osapuolten oikeudet

    9.1         Nämä myyntiehdot eivät muodosta tai myönnä mitään oikeuksia tai etuja, joita tähän sopimukseen kuulumattomat osapuolet voisivat toimeenpanna.


    10.     Luovutus ja alihankinta

    10.1      Asiakas ei saa siirtää tämän sopimuksen mukaisia oikeuksiaan tai velvollisuuksiaan ilman Gigantin etukäteistä kirjallista suostumusta. Gigantti voi siirtää oikeutensa ja velvollisuutensa kolmannelle osapuolelle ilmoittamalla siitä sinulle kirjallisesti etukäteen.

    10.2    Gigantti voi käyttää alihankkijoita täyttääkseen sopimuksen mukaiset velvoitteensa kokonaan tai osittain. Gigantti on edelleen vastuussa alihankkijoidensa toimista ja laiminlyönneistä, mutta vain siinä määrin kuin alihankkija voidaan saattaa vastuuseen.


    11.     Yhteystiedot ja ilmoitukset

    11.1       Gigantin yhteystiedot:
    Sähköposti: yritysmyynti@gigantti.fi 
    Puhelinnumero: +358 20 500 5500

    11.2      Yrityksemme tiedot:
    Nimi: Gigantti Oy Ab
    Y-tunnus: 1523846-8
    Osoite: Sanomatalo 3, Töölönlahdenkatu 2, 00100 Helsinki

    11.3       Kaikki tämän sopimuksen edellyttämät ilmoitukset on tehtävä ja lähetettävä kirjallisesti joko suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi yllä olevaan sähköposti- tai postiosoitteeseen. Ilmoituksissa on mainittava Asiakkaan yhteyshenkilö.


    12.     Sovellettava laki ja riidanratkaisu

    12.1   Tähän sopimukseen sekä sen puitteissa tehtyihin muihin sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Suomen lain niitä kohtia, joiden soveltaminen johtaisi muun maan lakien soveltamiseen, ei sovelleta. Kaikki sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.

    13.     Muutokset

    13.1    Gigantti pidättää oikeuden muuttaa näitä myyntiehtoja ajoittain. Päivitykset julkaistaan verkkosivuillamme. Joka kerta kun Asiakas tekee tilauksen, Asiakkaan katsotaan hyväksyvän maksuhetkellä kassalla esitettyjen ehtojen viimeisimmän version.


    Päivitetty

    25.06.2025

    Aikaisemmat ostoehdot

    Gigantti Oy Ab- Liiketoiminnan ostoehdot (yritysmyynti) 25.06.2025 saakka
    Gigantti Oy Ab- Liiketoiminnan ostoehdot (yritysmyynti) 08.05.2025 saakka
    Gigantti Oy Ab- Liiketoiminnan ostoehdot (yritysmyynti) 28.10.2024 saakka