Superpäivät sunnuntaihin asti - katso tarjoukset!

Tiedote 25.10.2023

Pahoittelemme epäonnistumisia asiakaspalvelussamme ja aloitamme välittömästi korjaavat toimenpiteet.

Arvoisat asiakkaamme,

Olemme saaneet viime aikoina useita julkisia palautteita epäeettisistä käytännöistä asiakaspalvelussamme. Nämä palautteet ovat vakava signaali kulttuuristamme, minkä myötä meillä on peiliin katsomisen ja korjaustoimenpiteiden paikka.

Haluamme tehdä tämän selväksi: emme hyväksy minkäänlaista epärehellisyyttä tai huijauskäytäntöjä asiakaspalvelussamme. Meille on äärimmäisen tärkeää, että kaikki asiakkaamme pystyvät kokemaan Gigantissa asioinnin turvalliseksi ja mielekkääksi nyt ja jatkossa.

Tulemme nyt työskentelemään yhteisenä rintamana sen eteen, ettei tällaiselle palautteelle ole jatkossa enää aihetta.  Käynnistämme välittömästi seuraavat korjaavat toimenpiteet:

- Muutamme myymälätyöntekijöidemme bonusmallia välittömästi niin, että asiakastyytyväisyyden osuus moninkertaistuu aiempaan nähden.
- Vuodenvaihteessa työnsä meillä aloittava monimuotoisuustyöryhmä ottaa ensimmäiseksi tavoitteekseen eettisen asiakaspalvelun käytäntöjen parantamisen.
- Tehostamme myymälöissä tänä vuonna käyttöön otettua, uutta lähijohtamisen mallia niin, että se ohjaa yksittäisiä työntekijöitä arjessa vahvemmin eettisestä näkökulmasta.
- Tulemme lisäämään eettisiä koulutussisältöjä lähi- ja verkkokouluttautumisemme. Olemme julkaisseet 23.10. kaikille giganttilaisille pakollisen verkkokurssikokonaisuuden ratkaisukeskeisestä, eettisestä asiakaspalvelusta ja 25.10. myyntihenkilöstöllemme kaksi koulutusvideota eettisestä myynnistä, joista toisessa käsittelemme ikäihmisten asiakaskohtaamista heille tärkeistä näkökulmista.
- Yhtenäistämme myymälöidemme käytäntöjä työntekijöiden perehdyttämisessä ja sisällytämme perehdytyspakettiin uuden, eettisyyttä koskevan osion. Olemme myös selkeyttäneet syksyn ajan asiakaspalvelurutiinejamme virhevastuista ja korvauskäytännöistä, mistä olemme sopineet Kilpailu- ja Kuluttajaviraston kanssa syyskuussa 2023.

Asiakaslupauksemme teille on tarjota parempaa palvelua, joka on luotettavaa, omistautunutta ja tehokasta. Jatkamme lujasti työntekoa, jotta pääsemme lunastamaan luottamuksen kaikilta asiakkailtamme, jotka ovat joutuneet pettymään meihin.

Kiitämme nöyrästi kaikkia meille palautetta antaneita, kuuntelemme teitä nyt ja jatkossa.

Ystävällisin terveisin koko Gigantin puolesta

Niko Sandström, toimitusjohtaja