Vertaa tuotteita Lisää maksimissaan kolme tuotetta vertailuun

Tietoa takuusta, virhevastuusta sekä voimassa olevat huoltoehdoista.

Takuu, virhevastuu ja huoltoehdot

Kaikissa Gigantista ostetuissa tuotteissa on sekä takuu että virhevastuu. Takuu on valmistajan tai myyjän sinulle tarjoama lisäetu, jonka ajallinen kesto ja laajuus vaihtelevat tuotekohtaisesti. Virhevastuu sen sijaan on lakisääteinen ja se on määritelty kaikille tuotteille.


Tietoa virhevastuusta

Kuluttajasuojalain tuotteelle määräämä virhevastuu kattaa vikoja ilman takuutakin. Virhevastuu määräytyy tuotteen oletetun kestoiän mukaan, jonka vuoksi sen kestolle ei laissa ole määritetty aikarajaa, mutta usein tuotteen oletettu kestoikä on 2 tai 5 vuotta. Virhevastuu kattaa mahdolliset tuotteessa ilmenevät viat tilanteissa, jolloin tuotteen ei katsota vastaavan lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.

Takuu on valmistajan tai myyjän sinulle tarjoama lisäetu. Takuun tarjoaa yksityisasiakkaalle laissa nimettyä virhevastuuta paremmat oikeudet, jotka määritellään joko ajassa tai laajuudessa. Myyjä voi esimerkiksi tarjota sinulle mahdollisuuden tehdä reklamaation tuotteesta, vaikka vika olisikin käyttäjän itse aiheuttama. Kaikissa Gigantista ostamissasi tuotteissa on takuu. Takuuaika ja sen kattavuus vaihtelee tuotteittain.

Takuu ja virhevastuu yritysasiakkaille

Yritysostosten takuuajat saattavat poiketa yksityisasiakkaiden takuusta

Menettelyt tuotteen huoltotilanteissa

Yleistä

Jos tuotteessa on takuun piiriin kuuluva vika, tuote huolletaan tai korvataan vastaavanlaisella tuotteella. Näistä kahdesta valitaan ensisijaisesti edullisempi vaihtoehto. Gigantin huoltoyksikkö tai myyjä arvioi kumpi näistä kahdesta valitaan.

Huoltoaika

Pyrimme huollattamaan laitteesi aina mahdollisimman nopeasti. pääsääntöisesti laitteen korjaus vie 10-15 arkipäivää. Jos tuote joudutaan korjaamaan saman vian vuoksi kahdesti, ja vika ilmenee kolmannen kerran, on sinulla mahdollisuus purkaa kauppa tai vaihtoehtoisesti saada vastaava tuote.

Lainatuote

Jos tuotteen huolto kestää kauemmin kuin 7 päivää, pyrimme tarjoamaan lainatuotteen huollon ajaksi, mutta saatavuussyistä emme voi sitä taata. Lainatuote vastaa ominaisuuksiltaan huollettavaa tuotetta, mutta merkki tai malli voi erota alkuperäisestä.

Kulut

Korjauksesta ei koidu asiakkaalle kustannuksia, mikäli korjattava vika kuuluu takuun piiriin. Jos tuotteessa ilmennyt vika ei kuulu takuun eikä virhevastuun piiriin, on asiakkaan vastattava tuotteen korjaukseen liittyvistä kustannuksista. Huoltoliike voi veloittaa tarkistuskäynnistä myös hinnastonsa mukaisen tarkistusmaksun.

Tärkeää tietoa puhelimista ja tietokoneista

On tärkeää, että olet ottanut laitteesi tiedostoista varmuuskopiot ennen sen toimittamista huoltoon. Gigantti ei takaa tiedostojen säilyvän huollon aikana. Gigantti ei ole vastuussa hävinneistä tiedostoista. Autamme mielellämme sinua varmuuskopioinnissa.

Etkö löytänyt etsimääsi tietoa?