Logo Gigantti
Vertaa tuotteita Lisää maksimissaan kolme tuotetta vertailuun

Ostoehdot

Ohessa tietoa verkkokaupan kuljetusvaihtoehdoista, toimitusajoista ja toimitusmaksuista.

Alla olevat ostoehdot koskevat verkkokaupassamme tehtyjä tilauksia.

Kuljetusvaihtoehdot tilatessasi verkkokaupastamme:

Toimitus kynnykselle: Toimitus talon/rapun ovelle ennalta valittuna ajankohtana. Kuljetusliike ottaa yhteyttä 60min ennen toimitusta. Ei sisällä pakkauksesta purkua.

Toimitus kotiin: Toimitus kotiin ennalta valittuna ajankohtana. Kuljetusliike ottaa yhteyttä 60min ennen toimitusta. Ei sisällä pakkauksesta purkua, ellei palvelua osteta erikseen.

Toimitus asennettuna: Toimitus kotiin ennalta valittuna ajankohtana. Kuljetusliike ottaa yhteyttä 60min ennen toimitusta. Sisältää pakkauksesta purkun, asennuksen ja pakkausjätteiden poisviennin.

Toimitus kotiin tai työpaikalle: Toimitus kotiin tai työpaikkalle ennakkoon ilmoitettuna ajankohtana.

Toimitus noutopisteeseen: Asiakas noutaa tilauksen valitsemastaan noutopisteestä.

Toimitus myymälään: Asiakas maksaa tilauksen verkossa. Tilaus toimitetaan keskusvarastolta asiakkaan valitsemaan myymälään noudettavaksi ja saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestitse. Henkilöllisyys todistettava noudon yhteydessä.

Nouto myymälästä (Collect@Store): Asiakas noutaa ja maksaa verkosta varaamansa tuotteen Gigantti-myymälästä.

Kirje: Postiluukusta mahtuvat tuotteet toimitetaan kirjeenä asiakkaalle kotiin.

Toimitusaika on 17 arkipäivää riippuen tilatusta tuotteesta ja toimitustavasta. Toimituksen hinta määräytyy tuotteen koon ja painon mukaan. Ostoskori näyttää oikean toimitushinnan.

Jos olet tilannut useamman tuotteen, voi olla, että osa tuotteista toimitetaan erikseen. Esimerkiksi, jos tilaat tietokonepelin ja pesukoneen saat ne eri toimituksissa. Jos tilaat lisää tuotteita myöhemmin, toimitetaan ne erikseen.

Tilauksesi
Tilauksen tehtyäsi saat automaattisen tilausvahvistuksen sekä myöhemmin toimitusilmoituksen. Voit seurata tilauksesi käsittelyä gigantti.fi -käyttäjätilisi omilla sivuilla tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi tietoa tilauksestasi.

Tilausvahvistus
Kun olet maksanut tilauksesi, saat automaattisen tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Gigantti pidättää oikeuden perua tilauksen, mikäli tuotteen saatavuudessa tai tilauksen maksussa on esiintynyt ongelmia. Gigantti ilmoittaa tässä tapauksessa asiasta välittömästi. Jos et jostain syystä saa automaattista tilausvahvistusta tunnin sisällä tilauksestasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme tarkistaa, että tilauksesi on kirjautunut oikein.

Collect @ Store
Varaus on noudettavissa valitsemastasi myymälästä kahden tunnin kuluttua tilauksesta. Collect @ Store -varaus on noudettavissa kaksi vuorokautta ja noutamatta jääneet varaukset poistetaan järjestelmästä automaattisesti.

Toimitusaika
Tuotteen toimitusaika on riippuvainen tilatusta tuotteesta, mahdollisista liittymistä ja lisäpalveluista sekä siitä, mihin osoitteeseen olet tuotteen tilannut. Useimmiten pystymme toimittamaan tuotteen 17 päivän sisällä, pois lukien tilaus- ja ennakkotuotteet. Toimitusaika lasketaan tilausvahvistuksen vastaanottamisesta. Gigantin verkkokauppa ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkun muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure -esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Kirjetoimituksissa otamme vastaan reklamaatioita mahdollisesta kadonneesta lähetyksestä kun tilauspäivästä on kulunut 14 arkipäivää.

Tietoa toimituksesta

Kuljetusyhtiö ottaa yhteyttä noin tuntia ennen toimitusta. Asiakkaana sinun tulee ilmoittaa etukäteen asioista, jotka voivat vaikuttaa toimitukseen, kuten vaikeasti ajettavat tiet, porttikoodit, ahtaat raput yms. Varmista, että kuljetusautolla on esteetön pääsy perille ja mahdolliset esteet sisäänkannolle on poistettu. Muista myös suojata lattiat, sillä kuljetuksessa olevat suuret ja raskaat laitteet saattavat vaurioittaa herkkiä lattiapintoja. Kuljettajat eivät myöskään poista jalkineitaan työturvallisuussyistä. Jos toimitusta ei voida suorittaa asiakkaasta johtuvasta syystä, emme palauta rahtikustannuksia asiakkaalle ja uudesta toimitusyrityksestä veloitamme uuden rahdin hinnan. Jos toimituksen peruminen tehdään liian myöhään, emme palauta rahtikustannuksia takaisin asiakkaalle. Ennen rahtikirjan allekirjoittamista tulee asiakkaan tarkistaa, että on vastaanottanut oikean määrän tuotteita ja että tuotteissa ei ole vaurioita. Mahdollinen poikkeama on merkittävä rahtikirjaan. Jos toimituksen yhteydessä aiheutuu vaurioita asiakkaan omaisuuteen tai asuntoon, tulee niistä tehdä merkintä rahtikirjaan, ja ilmoittaa Gigantin asiakaspalveluun 48h sisällä.

Toimituskustannukset
Riippumatta siitä, montako tuotetta tilaat, maksat vain yhden toimitusmaksun. Toimitusmaksu riippuu toimitusmuodosta, postinumerosta ja tuotteen painosta. Verkkokaupan järjestelmä laskee automaattisesti toimituskustannuksen, jonka saat näkyville ennen kuin teet lopullisen ostopäätöksen.

Peruutus ja palauttaminen
Jos haluat perua tekemäsi tilauksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Palautusoikeus on 30 päivää tilaamasi tuotteen tai sen ensimmäisen toimituserän vastaanottamisesta.

Palauttaessasi tuotetta ota lähetystunnus talteen palautuksen seurantaa varten. Kun asiakaspalautus on vastaanotettu varastollemme, palautamme rahat 14 päivän kuluessa.

Palautusoikeus ei koske seuraavia:

  • Palveluja, joiden toimitus on jo aloitettu,
  • Sinetöityä, mutta avattua ohjelmistoa, peliä, elokuvaa, maksukanavakorttia tai ääni- tai kuvatallennetta.

Suurten kodinkoneiden palautuksista perimme hinnastomme mukaiset rahtimaksut.

Lue palautusohjeet.

Toimitus ulkomaille
Meiltä on mahdollisuus tilata vain kotimaahan ja maksun voi suorittaa kotimaisella maksukortilla. Emme toimita Ahvenanmaalle.

Kuljetusvaurio
Jos asiakas toteaa, että ostamassaan tuotteessa on kuljetusvaurio heti toimituksen yhteydessä, tulee asiakkaan kuvata vauriot ja ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse 020 321 321 tai verkkosivujen chatissa. Ilmoitus kuljetusvauriosta tulee tehdä välittömästi tai viimeistään 3 päivän kuluttua toimituksesta. Jos tuote on viallinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, toimitamme uuden laitteen ilman lisäkustannuksia ja mahdollisimman nopeasti. Palautuslomakkeen kaikki kohdat täyttää ja lomake tulee liittää vaurioituneen koneen mukaan niin, että se ei kuljetuksen aikana pääse irtoamaan. Gigantin verkkokauppa ilmoittaa asiakkaalle arvioidun ajan, jonka kuluessa uusi tuote toimitetaan asiakkaalle.

30 päivän palautusoikeus
Palautusoikeus ei koske palveluja, joiden toimitus on jo aloitettu tai sinetöityä, mutta avattua ohjelmistoa, peliä, elokuvaa, mustekasettia tai ääni- tai kuvatallennetta. Digitaalisesti ladattavissa tuotteissa palautusoikeus raukeaa, kun lataus on aloitettu. Käyttöönotettua matkapuhelinliittymää ei voi palauttaa. Verkkokauppaostoissa 30 päivän palautusoikeus lasketaan lähetyksen vastaanottopäivästä.

Palauttaessasi tuotetta ota lähetystunnus talteen palautuksen seurantaa varten. Kun asiakaspalautus on vastaanotettu varastollemme, palautamme rahat 14 päivän kuluessa.

Yritysostot
Tuotteilla on valmistajan tai tavarantoimittajan myöntämä takuu. Huomioitavaa on, että osalla tuotteista on kuluttajatakuusta poikkeava yritystakuu, joka on usein selkeästi lyhyempi.

Kodinkoneiden asennus- ja kierrätyspalvelut
Asennuspaikan sähkö-, vesi-, ja viemäriliitännät tulee olla valmiina ja tarpeeksi lähellä, jotta laitteen asennus voidaan suorittaa laitteen omilla johdoilla ja letkuilla. Kaapistojen läpivedot tulee olla valmiina asennusta varten, asentajat eivät tee muutostöitä. ”Aquastopilla” varustetut tiskikoneet tarvitsevat läpivetoa varten aukon, joka on halkaisijaltaan n. 10cm. Kierrätettävät laitteet tulee olla valmiiksi irti kytkettyinä, ellei uudelle laitteelle ole asennuspalvelua tilattuna.

Asennuksissa otettava huomioon:

  • Astianpesukone: Sähkö-, vesi-, ja viemäriliitännät tulee olla valmiina. Vesiliitäntään täytyy olla kytkettynä toimiva sulkuhana. ”Aquastopilla” varustetut tiskikoneet tarvitsevat läpivetoa varten aukon, joka on halkaisijaltaan n. 10cm. Astianpesukoneen asennus onnistuu vain lattiatasolle, tarkistathan ennen toimitusta että lattiamateriaali jatkuu myös koneen alle ja että vuotosuoja asennetaan laitteen alle.
  • Liesi: Varmista, että lieden kytkentään on ohjattu oikea jännite. Tämän teet helpoiten katsomalla sulakekaappiin ja tarkistamalla kuinka monta sulaketta on ohjattu liitäntään; yksi sulake = 230V, 3 sulaketta = 400V. Huonokuntoinen kaapeli tulee vaihtaa erillisenä palveluna. Huonokuntoiseen kaapeliin ei kytketä liettä.
  • Jää- / pakastinkaappi: Tarkista kumpaan suuntaan haluat oven avautuvan. Tarvittaessa voit tilata oston yhteydessä kätisyyden vaihdon. Jos laitteessa vesiliitäntä, tarvitaan laitteen alle vuotosuoja.
  • Pyykinpesukone: Vesiliitännässä täytyy olla valmiina toimiva sulkuhana. Jos pyykinpesukoneen päälle asennetaan kuivausrumpu, on asiakkaan hankittava välisarja erikseen. Jos asennus kuivatilaan, tarvitaan laitteen alle vuotosuoja.
  • Kuivausrumpu: Jos kuivausrumpu asennetaan pyykinpesukoneen päälle, on asiakkaan hankittava tarvittavat välisarjat.
  • Erillisuuni ja liesitaso: Poista kaikki paloarka materiaali asennuspaikalta. Varmista, että sähköliitäntä, johon laite kytketään, on enintään 0,5m päässä laitteesta. Huomioi, että emme asenna liesituulettimia emmekä tee muutoksia kaapistoihin.
  • TV:n asennus omalle jalalle: Asennamme uuden televisiosi paketin mukana tulevalle jalalle ja asetamme haluamallesi paikalle. Kytkemme television olemassa oleviin sähkö- ja antenniliitäntöihin. Haemme kanavat ja varmistamme tuotteen toimivuuden. Oheislaitteiden asennus ei sisälly palveluun. TV-pöytä ja kaapelit eivät sisälly palveluun.
  • TV:n asennus seinälle: Asennamme seinätelineen haluamaasi paikkaan ja tv:n telineeseen. Kytkemme television olemassa oleviin sähkö- ja antenniliitäntöihin. Haemme kanavat ja varmistamme tuotteen toimivuuden. Oheislaitteiden asennus ei sisälly palveluun. Emme suorita kaapeleiden koteloimista. Muista, että seinäteline ja kaapelit ovat hankittava erikseen. Tarkista, että tarvittavat kaapelit ovat tarpeeksi pitkät ja että seinä varmasti kestää. Asentajalla on oikeus olla asentamatta televisiota seinälle, jos asentaja toteaa, että seinä ei kestä television painoa.

Ilmalämpöpumpun ostaminen:  Tukesin hyväksymän asennusliikkeen tulee asentaa ilmalämpöpumppu. Jos laitteen asentaa sellainen asennusliike tai henkilö, jolla ei ole asianmukaista pätevyyttä, on olemassa omaisuus- tai henkilövahingon riski, jota takuu tai mahdollinen kotivakuutus ei kata. Jos ilmalämpöpummp ostetaan ilman asennuspalvelua, Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) N:o 517/2014, 11. artiklan 5 § mukaan ilmoitettava asennusliikkeen ja asentajan tiedot. Voit ilmoittaa tiedot helposti tästä linkistä.

Maksutavat

Verkkokaupassamme käytössäsi on monipuoliset maksuvaihtoehdot: Kotimaiset verkkopankit ja luottokortit, Klarna-lasku ja -osamaksu sekä PayPal. Kaikki tilauksen tiedot ja maksuliikenne käsitellään salattuna.

Varaamme ostosumman maksuvälineeltä heti kun tilaus on vastaanotettu. Jos katevaraus ei onnistu, tilaus keskeytetään ja perumisesta tulee ilmoitus asiakkaalle.

Verkkopankki-, luottokortti- sekä PayPal -maksut veloitamme heti tilauksen vahvistettuamme. Veloitamme myös ennakkomyyntitilaukset tilauksen vahvistusvaiheessa. Klarna-laskusta ja -osamaksusta lähetetään sähköpostilasku tilauksen toimituksen yhteydessä.

SSL-suojaus

SSL on lyhenne sanoista Secure Socket Layer, joka tarkoittaa tiedonsuojaamista. SSL luo salatun ja suojatun yhteyden tietokoneesi ja serverimme välillä. Näin ollen kaikki tiedonsiirto salataan ja ulkopuoliset eivät saa tietojasi käsiinsä. Emme tallenna tili- tai korttitietoja, näitä tietoja käytetään ainoastaan maksun yhteydessä.

Tietosuoja
Henkilökohtaisia tietoja käytetään ainoastaan Gigantin sisäiseen käyttöön, lähinnä tilastoihin ja internet-kaupan teknisiin palveluihin. Emme luovuta tietoja kolmannelle osapuolelle.

Liittymien ehdot
Ostaessasi liittymän sisältävän tuotteen, hyväksyt liittymän ehdot hyväksymällä Gigantin ostoehdot. Liittymiä sisältävien tuotteiden yhteydessä löydät linkin palvelutarjoajan liittymäehtoihin. Hyväksyt nämä hyväksymällä ostoehdot. Tulemme ottamaan teihin yhteyttä puhelimitse saadaksemme henkilötunnuksenne liittymän rekisterömiseksi. Ellei puheluun vastata kolmanella yrittämällä, tulemme peruuttaman kaupan ja palauttamaan rahat.

Käytöstä aiheutuvat kulut

Lähes kaikilla uusilla matkapuhelimilla sekä taulutietokoneilla on mahdollista käyttää intenetiä. Myös suuri osa laitteissa olevista ja sinne ladattavista sovelluksista voivat käyttää matkapuhelinverkon datayhteyttä jopa huomaamattasi. Datayhteyden käytöstä aiheutuu kustannuksia operaattorisi hinnaston mukaisesti, varsinkin ulkomailla nämä datasiirtomaksut voivat olla suuria. Gigantti ei vastaa näistä kustannuksista. Varmistathan operaattoriltasi, että liittymässäsi on käyttöösi sopivat kiinteähintaiset datapaketit tai dataestot kytkettynä.

Ennakkotilattavat tuotteet
Ennakkotilaus tarkoittaa, ettei kyseistä tuotetta ole vielä julkaistu tai tuotetta ei juuri sillä hetkellä ole keskusvarastolla. Tuotteen yhteydessä ilmoitetaan julkaisupäivä tai seuraavan erän saapumispäivämäärä. Pidätämme oikeuden mahdolliseen tuotteen loppuunmyyntiin ennakkotilauksen aikana.

Tilaustuote
Tilaustuotteeksi merkitty tuote ei kuulu omaan varastovalikoimaamme, vaan se tilataan erikseen tavarantoimittajalta. Tavarantoimittajan varastotilanteesta riippuen tuotteen toimitusaika saattaa olla pidempi kuin normaali 37 arkipäivää. Tilaustuotteista löydät lisätietoa täältä. Valitessasi tilaustuotteelle kotiinkuljetus- ja/tai asennusajan, huomioithan pidemmän toimitusajan. Pidätämme oikeuden mahdollisille loppuunmyynneille.

Rajoitus
Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus virheellisyyden, kuten painovirheen, teknisen ongelman tai massatilauksen, vuoksi.
Kutakin ilmoitettua tarjoustuotetta voidaan tilata vain 1kpl/asiakas. Myös "rajoitettu erä" tai vastaavalla tavalla merkittyä tuotetta voidaan tilata vain 1kpl/asiakas. Emme toimita tuotteita jälleenmyyjille.

Pidätämme oikeuden vaihtaa tilaamasi tuotteen (esim. muistikortti tai kaapeli) toiseen vastaavaan tuotteeseen jos tilaamasi tuote on päässyt loppumaan. Tässä tapauksessa tuotteella on täysi palautusoikeus. Jos et syystä tai toisesta olisi täysin tyytyväinen tuotteeseen, maksamme sinulle myös toimituskulut takaisin.

Force Majeure
Gigantti ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkin muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure -esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Jos tilauspaketti ei saavu tilaajalle luvattuun määräaikaan mennessä, Gigantti pyytää kuljetusyritykseltä selvitystä. Selvitys kestää noin viisi päivää. Tilausta ei voi korvata eikä palauttaa ennen selvityksen päättymistä.

Tuotteet
Tuotekuvissa esiintyvät tuotteet saattavat poiketa tarjotusta tai sisältää tuotteita, jotka eivät kuulu kyseiseen kokoonpanoon. Kaikkien tuotteiden tekniset tiedot näkyvät verkkokaupassamme. Teknisten tietojen virheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa. Selvissä tuote- tai hintavirhetapauksissa Gigantin verkkokauppa voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

Takuu ja huolto
Tuotteitamme koskevat tuotteen valmistaja- ja/tai maahantuojakohtaiset takuuehdot ja huoltoehdot. Jos tarvitsette huoltoa ostamallenne tuotteelle, voitte asioida missä tahansa myymälässämme tai voitte lähettää tuotteen huollettavaksi Postin tai Matkahuollon veloituksettomana asiakaspalautuksena. Isojen kodinkoneiden ja televisioiden huolloissa tulee olla yhteydessä valmistajan tukeen huollon järjestämiseksi. Voitte tarkistaa tukinumerot täältä.

Kaikissa Gigantista ostamissasi tuotteissa on takuu. Takuu on valmistajan asiakkaalle tarjoama lisäetu. Takuun tarjoaa yksityisasiakkaalle laissa nimettyä virhevastuuta paremmat oikeudet, jotka määritellään joko ajassa tai laajuudessa. Myyjä voi esimerkiksi tarjota asiakkaalle mahdollisuuden tehdä reklamaatio tuotteesta, vaikka vika olisikin käyttäjän itse aiheuttama. Takuuaika ja sen kattavuus vaihtelee tuotteittain. Virhevastuu on lakisääteinen ja se on määritelty kaikille tuotteille.

Tax Free

Lisätietoa Tax Free -ostamisesta / More information regarding Tax Free shopping

Muuta
Mahdollisissa riitatilanteissa noudatamme kuluttajariitalautakunnan suosituksia.

Lisätietoja saat Gigantin asiakaspalvelusta, puhelin 020 321 321. Tiedustelut voi myös osoittaa kirjallisesti Gigantti Oy Ab, Sähkötie 3, 01510 Vantaa

Merkki

Tuotekategoria

Tuote

Myymälä

Uutisia, vinkkejä ja ohjeita