Vertaa tuotteita Lisää maksimissaan kolme tuotetta vertailuun

Ostoehdot

Ohessa tietoa Gigantin verkkokaupan ostoehdoista.

Yleistä

Ostoehdot muodostavat yhdessä tilausvahvistuksella vahvistetun tilauksesi kanssa sopimusalustan ostoksellesi. Ostoehdot löytyvät osoitteessa www.gigantti.fi.

Nämä ostoehdot tulevat sovellettaviksi, kun kuluttajana teet ostoksia www.gigantti.fi -verkkosivuilla. Kuluttajana asemaasi turvaavat myös kuluttajansuojalain (20.1.1978/38) säännökset. Mikäli teet ostoksia yrityksen kautta tulevat sovellettaviksi sen sijaan mahdolliset muut sovitut ostoehdot tai Suomen kauppalaki (27.3.1987/355).

Kun näiden ostoehtojen perusteella vaaditaan kirjallisia asiakirjoja, asiakirjat voidaan toimittaa sähköpostin, kirjeen tai muun viestin välityksellä.

1. Osapuolet

Myyjänä toimii Gigantti Oy Ab (”Gigantti”) tai muu yritys (”Partneri”). Partneri on ulkopuolinen myyjä, joka myy tavaroita www.gigantti.fi -verkkosivuilla (ts. muu kuin Gigantti). Ostoskorista ja tilausvahvistuksesta ilmenee, toimiiko myyjänä Partneri, jolloin sopimus solmitaan ostajan ja Partnerin välillä. Maksu tehdään kuitenkin www.gigantti.fi -verkkosivujen kautta siitä riippumatta, onko myyjä Gigantti vai Partneri, ks. kohta 4.

Gigantin yhteystiedot ilmenevät jäljempänä, ja Partnereiden yhteystiedot löydät seuraamalla kunkin Partnerin linkkiä, joka näkyy tavaran yhteydessä www.gigantti.fi -verkkosivuilla.

Tietoa Gigantista:

  • Y-tunnus 1523846-8
  • Pääkonttorin osoite: Töölönlahdenkatu 2, 00100 Helsinki, Finland
  • Asiakaspalvelun puhelinnumero 020 321 321

Myyjää kutsutaan jäljempänä ”Me” tai ”Gigantti”. ”Ostaja” on se henkilö, joka on merkitty ostajaksi tilauksessa, jäljempänä ”Sinä” tai ”Ostaja”.

2. Ostokset verkkokaupassa

Jäljempänä olemme kuvailleet ostoprosessia, jotta Sinulla aina olisi turvallinen olo, kun teet ostoksia verkossa.

  1. Löydä lisätietoja tuotteista
  2. Valitse haluamasi tuote
  3. Lisää tuote ostoskoriin
  4. Valitse toimitus- ja maksutapa
  5. Valinnainen Gigantin asiakasprofiilin rekisteröinti
  6. Tarkista tilauksesi
  7. Vahvista tilaus ja hyväksy ostoehdot
  8. Vastaanota tilausvahvistus

3. Tilauksesi

Vastaanotettuamme tilauksesi vahvistamme tilauksen ja lähetämme siitä automaattisen tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Lue tilausvahvistus tarkasti läpi sen saatuasi ja tarkista, että tilausvahvistus on yhtäläinen tilauksesi kanssa.

Mikäli Partneri ei hyväksy tilaustasi, saat siitä viestin sähköpostiisi suoraan Partnerilta.

Erot tilauksesi ja tilausvahvistuksen välillä katsotaan Gigantin uudeksi tarjoukseksi, jonka voit joko hyväksyä tai hylätä. Jos olet tilannut enemmän kuin yhden tuotteen saattaa olla, että saat tuotteet eri lähetyksissä.

Pidätämme oikeuden perua tilauksesi tai osan siitä, jos tilaamasi tuote on päässyt loppumaan. Mikäli tuote on loppuunmyyty, saat siitä viestin sekä mahdollisesti tietoa vastaavista tarjouksista. Voit hyväksyä uuden tarjouksemme muutoksineen verrattuna tilaukseesi, tai voit perua tilauksesi kokonaan. Pidätämme lisäksi oikeuden perua tilaukset, jotka on tarkoitettu jälleenmyyntiä varten.

Tapauksessa, jossa Gigantin puolella on sattunut merkittävä kirjoitus- tai painovirhe mainoksessa tai vastaavassa ilmoituksessa ja/tai verkkokaupassa ja kirjoitus- tai painovirhe vastaa euromääräisesti 15 % normaalista myyntihinnasta, Gigantti voi yksipuolisesti muuttaa, poistaa tai hylätä tilauksen. Sama pätee, vaikka olisit jo vastaanottanut tilausvahvistuksen tai muun vastaavan ilmoituksen. Gigantilla on mahdollisuus tehdä muutoksia siihen asti, kunnes tavara on lähetetty varastoltamme. Mikäli tavara on lähetetty varastoltamme, Sinun on käytettävä peruutusoikeuttasi.

Voit lukea lisää tilauksestasi www.gigantti.fi -verkkosivuilta. Voit myös soittaa Gigantin asiakaspalveluun (020 321 321). Kun ostat tavaroita Partnerilta, voit olla yhteydessä suoraan Partnerin asiakaspalveluun. Partnerin yhteystiedot toimitetaan Sinulle tilausvahvistuksen yhteydessä.

4. Maksutavat

Kun teet ostoksia www.gigantti.fi -verkkosivuilla, Gigantti vastaa maksun käsittelystä. Voit olla yhteydessä Gigantin asiakaspalveluun (020 321 321), jos Sinulla on kysyttävää maksutavoista.

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tilausyhteenveto sisältää tiedon kaikista tavaraan liittyvistä maksuista, kuten postimaksusta, toimituksesta, pakkauksesta jne.

Maksutavaksi voit valita jonkin meidän ostoprosessissa tarjoamista maksutavoista Minimoidaksemme asiattoman pääsyn tietoihisi, korttitietojasi käsitellään suojatun yhteyden kautta. Vastaanotettuamme tilauksesi, varaamme heti ostosumman maksuvälineeltä kaupan loppuunsaattamiseksi. Jos katevaraus ei onnistu, tilaus keskeytetään ja perumisesta tulee Sinulle ilmoitus.

Mikäli käytät maksuvälineenä maksukorttia, PayPal-palvelua tai suoramaksua verkkopankin kautta, sinua veloitetaan, kun vahvistat tilauksesi ja toimitus Gigantilla on aloitettu. Tämä koskee myös ennakkotilausta sellaisesta tuotteesta, joka tulee saataville tulevaisuudessa tai jolla on vahvistamaton tilauspäivämäärä.

Klarna-laskumaksutapana on tarjolla ainoastaan yksityishenkilöille, eikä yritys voi sitä valita yhtiömuodosta riippumatta. Klarna-laskumaksutapaa ei voi käyttää ostoissa Partnerilta.

Mikäli valitset laskun, se lähetetään sähköpostilla Klarnalta 24 tunnin sisään ostohetkestä ja sillä eräpäivällä, joka on ilmoitettu ostoprosessissa. Mitään ylimääräisiä kuluja ei lisätä laskulla maksettaviin ostoihin. Huomioi, että Sinun on aina annettava täydellinen henkilötunnus, kun valitset maksutavaksi Klarna-laskun. Klarna tarkistaa ostohetkellä ostajan luottokelpoisuuden, mikä voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista luottotietopalvelusta. Luottoarviossa Klarna tarkastelee pääasiallisesti kolmea asiaa: 1) aikaisempaa maksuhistoriaa Klarnalla, 2) ostosumman suuruutta sekä 3) ulkoista tietoa, jonka Klarna hakee luottotietopalvelusta (saat viestin, jossa kerrotaan, että tietoa on haettu luottotietopalvelusta). Kyseessä on toisin sanoen yhdistelmä eri tekijöitä, joiden avulla Klarna arvioi luottokelpoisuuttasi. Voit suorittaa tilauksen jollakin muulla meidän tarjoamista maksutavoista, jos maksu laskulla ei onnistu. Ole yhteydessä Klarnaan, jos Sinulla on kysyttävää luottokelpoisuuden arvioinnista. Saadaksesi lisätietoja Klarnan henkilötietojen käsittelystä, pyydämme Sinua tutustumaan Klarnan tietoturvaselosteeseen osoitteessa http://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/fi_fi/privacy.

Tilinhaltija ymmärtää, että tiliä rasittaa ajankohtaisen lähtevän maksun korot, ja tilauksen yhteenvedossa näkyvän lisäksi siihen liitetään maksuja. Erääntyneistä maksuista peritään korkolain (20.8.1982/633) mukaista viivästyskorkoa. Maksut voivat lisäksi perustua suomalaiseen lainsäädäntöön koskien perintää (laki saatavien perinnästä 22.4.1999/513).

Liittymäostoissa, kun sovittu rahamäärä veloitetaan esimerkiksi kuukausittain, maksutietosi tallennetaan salattuina ja turvallisesti maksunvälittäjämme toimesta ja niitä voi käyttää ainoastaan toimittajamme transaktion suorittamista varten. Suostumusta tietojen tallentamiseen pyydetään myös ostoprosessin aikana.

5. Palautusoikeus

Jos tavaroita tarjotaan palautusoikeudella, voit olla yhteydessä joko Giganttiin tai Partneriin siitä riippuen, kuka on tavaran myyjä. Ole hyvä ja tarkista ehdot ja tarkempi kuvaus siitä, miten palautus tapahtuu verkkosivujemme palautusosiosta.

Ostoissa, joissa Gigantti on myyjä, myönnetään 50 päivän palautusoikeus. Tuo mukanasi tuote, kuitti sekä mahdollinen pakkaus myymälään 50 päivän sisällä tilaamasi tuotteen tai sen ensimmäisen toimituserän vastaanottamisesta, niin saat helposti ja mutkattomasti rahasi takaisin ostoksesta. Tuotteen on oltava käyttämätön.

Palautusoikeus ei koske liittymätuotteita, ohjelmistoja, pelejä tai elokuvia rikotulla sinetillä, eikä erikoistilattuja keittiön osia.

Tavaran voi palauttaa myös palautuskeskukseemme:

Gigantti Oy/internet, Sähkötie 3, 01510 Vantaa

Tilaus hyvitetään ja saat takaisin sen rahamäärän, jonka olet jo maksanut.

Vaihtoehtoisesti voit tuoda tavaran lähimpään myymälään, joka hyvittää maksamasi rahamäärän jälkikäteen. Mikäli Sinulla on avoin lasku laskutuspalvelun tarjoajalle, Sinun on maksettava se ennen viimeistä maksupäivää myös, jos tavara on palautettu myymälään.

6. Toimitus ja myöhästyminen

Tuotteiden toimitus tapahtuu tilausvahvistuksessa ilmoitetulla tavalla. Kannamme riskin tuotteen vahingoittumisesta, kunnes tuote on luovutettu Sinulle, toisin sanoen, kunnes olet saanut tuotteen hallintaasi.

Kotitoimituksessa sinun on huomioitava, että kannat itse vastuun tuotteiden tuomisesta sisään asuntoon. Sinun on oltava paikalla tavaroiden vastaanottamista varten. Voimme vaatia nähtäväksi Sinun henkilötodistuksesi ennen tavaroiden luovuttamista.

Jos olet tilannut tavaroiden sisäänkannon, Sinun on huomioitava, että kannat itse vastuun lattioiden ja seinien sekä muiden huoneiston osien suojaamisesta. Työturvallisuussyistä kuljettajan on pukeuduttava hyväksyttyihin turvavarusteisiin, eikä kuljettaja myöskään voi poistaa jalkineitaan.

Toimituksen peruminen on tehtävä viimeistään kaksi työpäivää ennen sovittua toimitusaikaa. Jos toimitusta ei voida suorittaa johtuen asunnossa olevista esteistä tai jos peruutus tehdään liian myöhään, emme palauta toimituskuluja takaisin ostajalle.

Jos tuotteiden toimitus myöhästyy, tiedotamme siitä mahdollisimman pian. Tiedotamme lisäksi siitä, jos ja kun uudelleentoimitus voidaan järjestää, tai jos tuote/tuotteet on/ovat loppuunmyyty.

Kun käytät Varaa ja nouda -toimitustapaa, tilaus katsotaan peruutetuksi, jos sitä ei ole noudettu 48 tunnin sisällä sähköpostitse toimitetussa tilausvahvistuksessa mainitusta ajankohdasta. Tämä toimitusmenetelmä ei ole mahdollinen Partnerin toimituksissa.

Ne toimitustavat, joissa tilaus on noudettava myymälästä, mutta hinta on maksettu verkon välityksellä, lasketaan internet-tilauksiksi, joita sääntelevät kuluttajansuojalaki (20.7.1978/38) ja henkilötietolaki (22.4.1999/523). Lisätietoja oikeuksistasi ja velvollisuuksistasi voit hakea esimerkiksi Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivuilta osoitteessa https://www.kkv.fi/.

Mikäli olet tilannut enemmän kuin yhden tuotteen on mahdollista, että saat tuotteet erillisissä lähetyksissä.

7. Reklamaatio

Tuotteiden vastaanottamisen jälkeen suosittelemme, että mahdollisimman pian tarkistat, että toimitus vastaa tilausvahvistusta, etteivät tuotteet ole vaurioituneet kuljetuksessa tai ettei tuotteissa muuten ole virheitä tai puutteita.

Mikäli tuote on viallinen tai vaurioitunut, voit olosuhteista riippuen vaatia joko virheen korjaamista, uudelleentoimitusta, hinnanalennusta, vahingonkorvausta tai kaupan purkamista. Voit vaatia uudelleentoimitusta tai tuotteen korjaamista, jos tämä on mahdollista ilman kohtuuttomia kustannuksia tavaran myyjälle. Ilmoituksen viallisesta tai vaurioituneesta tuotteesta voi tehdä Gigantille suullisesti tai kirjallisesti. Sinun on ilmoitettava virheestä myyjälle kohtuullisessa ajassa siitä, kun havaitsit virheen tai sinun olisi pitänyt se havaita. Voit kuitenkin aina tehdä virheilmoituksen kahden kuukauden kuluessa siitä, kun havaitsit virheen. Suosittelemme näyttösyistä, että lähetät reklamaation Gigantille kirjallisesti. Reklamaation on kohdistettava myyjälle, toisin sanoen Gigantille tai Partnerille riippuen siitä, kuka on myyjä.

8. Peruuttamisoikeus

Kuluttajansuojalain perusteella sinulla on peruuttamisoikeus ostokseesi. Peruuttamisoikeus koskee tavaroita ja yksittäisiä palveluita. Gigantin peruutusoikeus edellyttää, että 50 päivän sisällä toimituksen vastaanottamisesta ilmoitat Gigantille halustasi hyödyntää peruuttamisoikeuttasi, ensisijaisesti käyttämällä saamaasi palautuslomaketta, tai muuten kirjallisesti postin, sähköpostin tai tekstiviestin välityksellä ja tilausnumerosi viitteenä.

Mikäli et ole saanut palautuslomaketta tilausvahvistuksen ohessa tai tuotteen toimituksen yhteydessä, tämä määräaika pidennetään 12 kuukauteen siitä, kun tavara on vastaanotettu.

Hyödyntääksesi peruuttamisoikeutta tuotteet on palautettava Gigantille olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä. Gigantilla on oikeus korvaukseen muun muassa arvonalennuksesta, joka johtuu tavaran käyttöönotosta. Kaikki tuotteet on palautettava Gigantille viivytyksettä viimeistään 50 päivää ilmoituksestasi peruuttamisoikeuden hyödyntämisestä. Mahdollisista palautuksesta johtuvista toimituskuluista asiakas vastaa itse.

Gigantti palauttaa sen maksun, jonka asiakas on suorittanut, mukaan lukien lähetyksen postimaksu, lähetysmaksu, tullimaksut, postiennakko jne. Palautus on suoritettava viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jolloin Gigantti vastaanotti Ostajan ilmoituksen edellyttäen, että Gigantti tämän ajan sisällä on vastaanottanut palautettavan tavaran muuttumattomana/vähentymättömänä, tai kuitin siitä, että tavara on lähetetty takaisin.

Tuote lähetetään takaisin Gigantille lähetysnumerolla, jos mahdollista alkuperäispakkauksessa palautuslomakkeen kanssa (joka on sinulle sähköpostitse lähetetyn tilausvahvistuksen liitteenä). Lomakkeen voit ladata täältä.

Partnerilta ostetut tavarat on palautettava Partnerille, katso Partnerilta saadut tiedot ostoksen yhteydessä.

Gigantilta ostetut tavarat palautetaan mihin tahansa myymälään.

Ostaja ei voi hyödyntää peruuttamisoikeuttaan palveluissa, joiden toimitus on jo aloitettu, tavarassa, jonka arvo vähenee nopeasti, tavarassa, jota ei voi palauttaa, eikä sinetöitynä toimitetun ääni- tai kuvatallenneteen osalta (mm. CD- ja DVD-levyt) eikä sellaisen ohjelmiston osalta, joka on avattu.

Digitaali- ja ladattavien tuotteiden ostoissa, kuten pelit ja ohjelmistot, tuote katsotaan toimitetuksi, kun klikkaat ”Katso yksityiskohdat” ”Minun sivut”-osiossa. Se rinnastetaan sinetin rikkomiseen fyysisessä tuotteessa ja aiheuttaa, että palautusoikeus raukeaa. Palautusoikeus ei myöskään koske niitä tavaroita, jotka ovat netissä varattu noutamista varten ja maksu tapahtuu kaupassa (Collect@Store), kun tämä tarkoittaa kauppamyyntiä, eikä puhdasta internetmyyntiä.

9. Henkilötiedot

Kun teet ostoksia meillä, on meidän käsiteltävä henkilötietojasi luottamuksellisesti. Kattavan tiedon Gigantin henkilötietojen käsittelystä saat tietosuojaselosteestamme: http://www.gigantti.fi/cms/tietosuojalauseke/tietosuojalauseke.

Kysymyksissä liittyen henkilötietojen käsittelyyn ostoksissa Partnerilta, on oltava yhteydessä suoraan Partneriin.

10. Riidanratkaisu

Osapuolten on pyrittävä ratkaisemaan mahdolliset riidat ensisijaisesti neuvotteluteitse keskenään. Kuluttajana voit kuitenkin aina viedä mahdollisen riitaisuuden kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraatin kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaneuvonnan verkko-osoite on www.kuluttajaneuvonta.fi. Voit ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan heidän verkkosivujensa kautta www.kuluttajariita.fi tai postitse:

Kuluttajariitalautakunta

Hämeentie 3, PL 306

00531 Helsinki

Osapuolet asiassa ovat myyjä, eli Gigantti tai Partneri, sekä Ostaja. Kaikki riidat on ratkaistava Suomen lainsäädännön mukaisesti. Mikäli asiaa joudutaan käsittelemään tuomioistuimessa, se ratkaistaan siinä käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä Sinulla on kotipaikka tai vakituinen asuinpaikka.

11. Liittymät

Mikäli olet hankkinut liittymän tai tuotteella on liittymä, hyväksyt sekä toimittajan että Gigantin ehdot. Hyväksymällä nämä ehdot hyväksyt myös, että sinusta hankitaan luottotiedot ja mahdollisuuden kaupan purkuun, mikäli et tule hyväksytyksi toimittajan luottoarviossa. Palautusoikeus ei koske matkapuhelimia tai muita tuotteita, jotka on ostettu liittymällä Gigantin myymälöissä.

Liittymän tilaamista varten sinun on oltava vähintään 18-vuotias.

Ohessa tietoa Gigantin verkkokaupan ostoehdoista.